Jak změnit svůj život

Bez ohledu na to, kolik je vám let není nikdy pozdě změnit váš život k lepšímu. V tomto článku se dozvíte, jak změnit svůj zevnějšek i vnitřek a vést naplněnější, spokojenější a mírumilovnější život.

Metoda 1 z 3:
Změňte své okolnosti

  1. 1
    Změňte svůj režim. Pamatujte si, že realita je důsledkem toho, co každý den děláte, od snídaně až po odchod z práce nebo ze školy. Pokud chcete změnit okolnosti svého života, musíte změnit to, co děláte každý den.
    • Stačí malá změna denního režimu a hned se zbavíte nudy. Například můžete do školy jet jinou cestou, dát si k snídani něco jiného, zacvičit si ráno místo večer, nebo se zastavit v jiné kavárně. Tyto malé změny sice vypadají nepodstatně, ale pomohou vám zlepšit váš život tím, že mu dodají trochu různorodosti.
    • Každý den si odpovídejte na tuto otázku: Pomáhá mi to, co dělám (nebo nedělám) k tomu, abych se dostal tam, kde chci být? Platí to pro jídlo, cvičení, peníze, i čas. Pokud si odpovíte „ne,“ budete muset učinit nutné změny.
  2. 2
    Zamyslete se nad svojí životní cestou. Ať už chodíte do školy, pracujete, hledáte si práci, pracujete jako dobrovolník, nebo cestujete, zamyslete se nad svým životem a zjistěte, zda dodržujete své hodnoty.
    • Jaké jsou vaše vášně, zájmy a cíle? Někteří lidé na tyto otázky najdou odpověď až za několik let, ale můžete začít tím, že se zamyslíte nad tím, co za sebou chcete zanechat. Tato otázka se vztahuje nejen ke kariéře, ale také ke vztahům. Jak byste chtěli, aby si vás ostatní lidé pamatovali?
    • Zjistěte, zda váš životní styl souhlasí s vašimi hodnotami. Je pravděpodobné, že se váš život s vašimi hodnotami neshoduje úplně ve všem. Co můžete změnit, abyste dosáhli svých cílů? Chcete změnit kariéru, začít studovat jiný obor, přestěhovat se do jiného města, nebo změnit způsob, jakým zvládáte svůj čas a finance?
  3. 3
    Zlepšete své vztahy. Bez ohledu na to, kolik peněz vyděláváte, nebo jaké úspěchy máte, nebudete schopni si úspěch užít, když ho nebudete mít s kým sdílet.
    • Pracujte na vztazích, které již máte. Travte čas se svými blízkými a chovejte se k nim laskavě a soucitně. Pokud jste někoho zanedbávali, nebo jste se s někým pohádali, snažte se váš vztah napravit a obnovit. Musíte být ochotní dělat kompromisy a přiznat si, že jste udělali chybu.
    • Začněte budovat nové vztahy s ostatními lidmi. Pokud máte pocit, že jste osamělí, budete muset přestat čekat na to, až k vám ostatní přijdou sami. Převezměte kontrolu nad situací a buďte aktivní. Začněte se seznamovat s novými lidmi a nezapomeňte se při tom vždy usmívat. Tímto způsobem k sobě přitáhnete nejvíce lidí.
  4. 4
    Vystupte ze své zóny komfortu. Někteří lidé jsou náchylní ke stereotypu a vytvářejí si těsné zóny komfortu. Bez ohledu na to, čeho všeho se bojíte, každý člověk potřebuje ke štěstí určitou různorodost. Měli byste si to trénovat každý den na různě obtížných úrovních.
    • Každý den se snažte udělat něco, co jste ještě nikdy neudělali. Jděte na koncert kapely, kterou neznáte, popovídejte si s někým novým, zkuste nějaké exotické jídlo atd. Nikdy nevíte, kdy narazíte na něco nebo na někoho, kdo na váš život bude mít velký vliv.
    • Vyberte si nového koníčka, nebo si zajeďte na nějaké nové místo. Pokud hrajete na nějaký hudební nástroj, nebo sportujete, zkuste si i něco, co běžně neděláte. Zaběhněte si jinou trasu, jděte na výlet do hor, nebo se zkuste věnovat novým uměleckým stylům.
    Reklama

Metoda 2 z 3:
Změňte svůj přístup

  1. 1
    Začněte žít v přítomném okamžiku. Nejlepším způsobem, jak být spokojený se svým životem, je přestat se zabývat minulostí a přestat se obávat budoucnosti. Pokud trpíte depresí nebo úzkostí, pravděpodobně je to proto, že neustále zanedbáváte přítomný okamžik. Když zjistíte, že stále myslíte negativně, zkuste si následující cvičení:
    • Nejprve si uvědomte svoji vzpomínku a pociťujte pocity, které vám způsobuje. Pokud šlo o nějaký nedávný incident a máte pocit, že potřebujete křičet nebo plakat, klidně to udělejte. Zapište si své myšlenky a pocity do deníku, nebo si promluvte s někým blízkým. Až tuto vzpomínku dostatečně opláčete, přiznejte si, že je již pryč a není nic, co byste mohli udělat, abyste ji změnili. Místo toho, abyste byli smutní z toho, že se tato věc stala, buďte vděční za to, že je již pryč a pamatujte si, že vždy může být ještě hůře. Až si příště všimnete, že se vám tato myšlenka vrací do hlavy, uvědomte si ji, buďte vděční za to, že jde jen o vzpomínku z minulosti a nechejte ji jít.
    • Není sice možné na minulost úplně zapomenout, ale mnoho lidí se soustředí pouze na své traumatické vzpomínky a zapomínají na ty pozitivní. Měli byste často vzpomínat na pozitivní věci, které se vám v minulosti staly. Můžete si napsat dokonce i seznam.
  2. 2
    Buďte pozitivní. Bez ohledu na to, co máte, kde jste, nebo s kým trávíte čas, je vaše vnímání okolností důležitější, než samotné okolnosti. Pokud chcete získat lepší perspektivu, zamyslete se nad tímto: v každý daný moment existuje na světě spousta lidí, kteří mají méně peněz, méně zdrojů a méně lidí, kteří je mají rádi a přesto jsou šťastnější, než vy. Stejně tak existuje spousta lidí, kteří jsou bohatší, v lepší kondici a mají více zdrojů, ale cítí se méně naplnění, než vy.
    • Začněte si všímat pozitivních aspektů každé situace, ve které se ocitnete. Pokud zjistíte, že si stěžujete na to, co se kolem vás děje, za každou negativní myšlenku si řekněte dva pozitivní poznatky.
    • Přestaňte kritizovat sebe i ostatní lidi. Uvědomte si, že všichni mají jak pozitivní, tak negativní vlastnosti – to je fakt. Když se budete soustředit stále jen na negativní vlastnosti například u svého partnera, budete se cítit frustrovaně a otráveně a nebudete si všímat jeho pozitivních vlastností. Na druhou stranu když si budete připomínat pouze pozitivní vlastnosti svého partnera, budete si jich více všímat a budete schopni svého partnera skutečně ocenit.
  3. 3
    Nesrovnávejte svůj život s životy ostatních lidí. Součástí toho, proč jsou lidé nespokojení se svými životy je to, že se srovnávají s ostatními lidmi. Někdy lidé mají tendenci srovnávat své neúspěchy s úspěchy ostatních lidí.
    • Zbavte se žárlivost. Nikdo není dokonalý, bez ohledu na to, že se to tak někdy může zdát. Když budete žárlit na peníze, talent, majetek, nebo vztahy ostatních lidí, vzpomeňte si na to, že všichni tito lidé si museli projít svými vlastními strastmi a nejistotami a mnoho z nich na tom bylo mnohem hůře, než vy.
    Reklama

Metoda 3 z 3:
Změňte svůj vzhled

  1. 1
    Dostaňte se do formy. Když budete pravidelně cvičit, budete vypadat skvěle, zlepšíte své kardiovaskulární zdraví a snížíte riziko některých nemocí. Budete mít také více energie a zlepšíte tím dokonce i svůj milostný život. [1]
    • Zdravý dospělý člověk potřebuje 150 minut mírné tělesné aktivity nebo 75 minut intenzivního aerobního cvičení každý týden.[2] Mezi mírné cvičení patří chůze nebo plavání, mezi intenzivní cvičení patří běh, kickbox, nebo spinning.
    • Alespoň dvakrát týdně byste měli také posilovat. [3]Zkuste zvedat činky, nebo posilovat s váhou vlastního těla (kliky, sedy-lehy atd.).
    • Začněte chodit do posilovny, nebo se přidejte k nějakému sportovnímu týmu. Když budete cvičit s ostatními lidmi, budete mít větší motivaci a cvičení vás bude více bavit.
  2. 2
    Jezte zdravě. Nezapomínejte na to, že jste to, co jíte. Ať už chcete zhubnout, nebo jen chcete zlepšit své celkové zdraví, musíte se zaměřit na to, co jíte.
    • Vaše strava by se měla skládat z ovoce, zeleniny, bílkovin a celozrnných obilovin. Čtěte si obaly potravin a nejezte nic, co obsahuje chemická barviva, aspartam a další škodlivé látky. Cukr a prázdné sacharidy jezte pouze výjimečně.
    • Pokud trpíte úzkostí nebo depresí, omezte konzumaci alkoholu a kofeinu, protože tyto látky mohou váš stav ještě zhoršit. [4]
  3. 3
    Změňte svůj vzhled od základu. Nejde jen o to, že budete vypadat lépe. Když si necháte ostříhat vlasy, nebo si koupíte nové oblečení, budete se cítit jako nový člověk. Ať už nejste spokojení se svým vzhledem, nebo se jen nudíte, snažte se na sobě něco změnit.
    • Změňte svůj šatník. Zbavte se oblečení, ve kterém se necítíte dobře, nebo které vám nesluší. Snažte se vypadat co nejlépe každý den. Neznamená to, že se musíte oblékat formálně, ale spíše že byste měli nosit oblečení, které vám lichotí, které se vám líbí, můžete si ho dovolit a je pro vás vhodné vzhledem k vašemu věku.
    • Změňte účes. Nechejte se ostříhat, nebo si nabarvěte vlasy na jinou barvu. Ženy s dlouhými vlasy si mohou nechat vlasy ostříhat sestupně, nebo si mohou nechat udělat krátké mikádo.
    • Muži mohou drasticky změnit svůj vzhled pouze díky jiné úpravě vousů. Zkuste si nechat narůst plnovous, knír, nebo bradku. Pokud jste vždy nosili vousy dlouhé, zkuste si je jednou úplně oholit.
    Reklama

Tipy

  • Najděte v životě rovnováhu mezi prací a zábavou. Když budete stále jen pracovat, budou vám unikat radosti života. Když se ovšem budete stále jen bavit, nakonec se znudíte a nebudete schopni ocenit zábavu.
  • Choďte spát brzy a vstávejte brzy. Brzy ráno se zkuste věnovat něčemu kreativnímu – skládejte origami, napište povídku, nebo si jděte zaběhat.
  • Najděte si nějaký vzor, ke kterému budete moci vzhlížet. Může jít o učitele, někoho z rodiny, nebo o vašeho oblíbeného spisovatele, herce, nebo hudebníka. Když budete mít v životě pozitivní vlivy, budete mít větší motivaci překonávat překážky, se kterými se na cestě za svými sny budete muset potýkat.
  • Zapisujte si své každodenní činnosti. Snažte se mít plán na každou hodinu i minutu svého života. Nezapomínejte aktivity často střídat a někdy se také chovejte spontánně.
  • Pokud chcete změnit svůj vzhled a nevíte, jak na to, najděte si osobního stylistu, nebo požádejte kadeřníka, aby vám doporučil účes, který vám bude skutečně slušet.
  • Pokud jste v dlouhodobém vztahu, ze kterého postupně uniká kouzlo, musíte svému partnerovi říct, co se děje a společně se rozhodnout, jak budete postupovat, aby se do vašeho života vrátila vášeň.
  • Tento článek pracuje s předpokladem, že má člověk střechu nad hlavou a dostatek peněz na jídlo.
  • Měli byste se snažit být nezávislí na ostatních a spoléhat se jen sami na sebe.
  • Dělejte to, co dělat chcete a neposlouchejte názory ostatních lidí.
Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 43 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.
Kategorie: Osobní vývoj

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama