Jak zhubnout díky vodě

Když budete pít hodně vody, podaří se vám zhubnout rychleji. V tomto článku se dozvíte, jak vám může voda pomoci zhubnout.

Metoda 1 z 2:
Vodní dieta

  1. 1
    Pijte během dne spoustu vody. Když budete během dne pít dost vody, budete se cítit stále plní a nebudete muset jíst kalorické potraviny. Pravděpodobně také budete jíst menší porce, protože nebudete mít pocit, že máte hlad.
  2. 2
    Před každým jídlem vypijte sklenici vody. Několik studií ohledně hubnutí u dospělých lidí potvrdilo, že lidé, kteří před jídlem pijí sklenici vody, snědí méně kalorií a hubnou rychleji.
    • Vliv vody na počet snědených kalorií je u dospělých lidí větší, než u mladých lidí. Bez ohledu na věk byste ale měli kromě pití vody také regulovat množství kalorií, které sníte.
    • Někteří lidé doporučují vypít před jídlem, během jídla a po jídle sklenici vody, abyste zrychlili trávení a hubnutí.
  3. 3
    Místo sladkých nápojů pijte čistou vodu. Místo limonád, alkoholických nápojů, ovocných džusů a dalších kalorických drinků pijte pouze čistou vodu.
    • Když budete pít pouze vodu, ušetříte každý den stovky kalorií, což vám pomůže rychleji zhubnout.
  4. 4
    Pijte studenou vodu, která zrychluje metabolismus. Studie potvrdily, že pití studené vody zrychluje spalování jak u žen, tak u mužů, protože tělo musí vynaložit více energie k tomu, aby vodu ohřálo na tělesnou teplotu.
    • Při této studii muži pro ohřátí vody spalovali tuky a ženy sacharidy.
    • Efekt zrychlení metabolismu nastoupil po 10 minutách od vypití vody a nejsilnější byl po 30-40 minutách od vypití vody.
  5. 5
    Pokud budete pít alkohol, pijte také stejné množství vody. Tato voda se nepočítá do vašeho denního příjmu tekutin. Voda, kterou budete vyrovnávat konzumaci alkoholu, by měla být navíc.
  6. 6
    Pijte vodu a omezte konzumaci soli. Když budete konzumovat méně soli (omezíte stolní sůl, konzervované výrobky a maso), budete hubnout rychleji, zejména pokud také budete pít více vody.
  7. 7
    Zkuste krátký vodní detox. Vodní detox zahrnuje krátkou dobu, po kterou pijete pouze vodu, abyste pročistili své tělo a zbavili ho toxických odpadů.
    • Zkuste nějakou vodní dietu, která po čtyři dny zahrnuje pouze pití ochucené vody.
    • Vodní detox většinou zahrnuje také potraviny s vysokým obsahem vody, jako je meloun, polévky a listová zelenina.
  8. 8
    Zkombinujte nízkokalorickou dietu s vodní dietou. Když budete před každým jídlem pít sklenici vody a omezíte počet kalorií, které každý den sníte (na 1200 u žen a na 1500 u mužů), začnete hubnout a budete v hubnutí pokračovat minimálně rok v kuse.
    Reklama

Metoda 2 z 2:
Vodní půst

  1. 1
    Nahraďte jedno jídlo čistou vodou. Pokud jste nikdy nedrželi půst, měli byste své tělo nejprve postupně připravit.
    • Zkuste vynechat oběd a pít pouze čistou vodu nebo neslazený čaj.
  2. 2
    Zkuste 24 hodinový půst. Na tento půst byste se měli připravovat 24 hodin. Přestaňte jíst sladké a tučné potraviny a nepijte nápoje s kofeinem.
  3. 3
    Nezdravé potraviny nahraďte bílkovinami, saláty a čerstvými plodinami. Každý den pijte o něco více vody. Měli byste vypít asi 4 l vody denně.
  4. 4
    Berte bylinné potravinové doplňky, nebo si najděte nějaké ochucovadlo. Vodní půst sice nepovoluje sladidla a pevnou stravu, ale je dobré brát potravinové doplňky, které vašemu tělu dodají potřebné elektrolyty.
  5. 5
    K snídani si dejte neslazený zelený čaj a k obědu si dejte minerálku. Když budete mít hlad, napijte se vody. Můžete si do vody vymačkat šťávu z citronu nebo limetky.
    Reklama


Tipy

  • Místo toho, abyste pouze pili více vody, zkuste půst o vodě. Jde sice o kontroverzní praktiku, která může být i nebezpečná, ale mnoha lidem půsty přinesly dobré výsledky. Vyplavíte z těla toxiny, regulujete zažívání, budete mít více energie a nastartujete hubnutí. Správná hladina vody v těle je nezbytně důležitá pro správné fungování buněk celého těla, pro okysličování buněk a tkání, pro odstraňování odpadních látek z krve, pro regulaci zažívání a tělesné teploty. Když budete pít málo vody, vaše tělo nebude schopné fungovat a nebude se vám dařit hubnout. Vážná dehydratace může způsobit selhání orgánů a smrt. Je tedy nezbytně nutné pít dostatek vody.
  • Můžete také držet vodní dietu, při které pijete více vody a nemusíte nutně měnit své stravovací návyky, nebo cvičit. Tyto diety mohou být nebezpečné v případě, že nebudete mít dostatek důležitých minerálů, ale většinou je snadné je dodržovat. Někteří lidé s jejich pomocí dokázali značně zhubnout.
  • Pokud sportujete, poraďte se s odborníkem ohledně množství vody, které byste měli během cvičení vypít. Je možné, že vám lékař nebo trenér doporučí pít sportovní nápoje s obsahem elektrolytů.
  • Když kromě zvýšení konzumace vody změníte také své stravování a budete cvičit, dosáhnete nejlepších výsledků.
  • Výzkumy prokázaly, že relativní a absolutní nárůst množství vody zlepšuje výsledky hubnutí. Zkuste pít o něco více vody, než běžně pijete. Mužům se většinou doporučuje pít 3.7 l vody denně a ženám se doporučuje pít 2.7 l denně ze všech zdrojů (vypitá voda, ostatní nápoje a potraviny).
Reklama

Varování

  • Uvědomte si, že je možné se vodou i předávkovat, což způsobuje buněčnou nerovnováhu, poškození ledvin a smrt. Nepijte příliš mnoho vody, aniž byste svému tělu nedodali potřebné elektrolyty.
  • Když budete více pít, budete muset také častěji chodit na toaletu. Měli byste se na to připravit.
Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 37 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama