Jak zapomenout na svoji expřítelkyni

Rozchody mohou být velmi nepříjemné a často způsobují tak silné emoce, že mohou člověku zničit i rok života. V tomto článku se dozvíte, jak zapomenout na svoji expřítelkyni a začít znovu žít svůj život.

Metoda 1 z 3:
Pečujte o sebe

  1. 1
    Dopřejte si dostatek času. Rozchody jsou velmi těžké a nepříjemné. Bylo by hezké, kdyby existoval způsob, jak se přinutit zvednout se a lusknutím prstu se vzpamatovat, ale bohužel to není možné. Ať se vám to líbí nebo ne, budete potřebovat nějaký čas na zotavenou. Tento článek vám může pomoci zotavit se rychleji, ale nepomůže vám zkrátit dobu trvání bolesti.
  2. 2
    Využívejte svůj osobní prostor. Pokud máte vlastní dům, nebo jen vlastní pokoj, najděte si čas a místo, kde můžete být v klidu se svými myšlenkami a nechejte je přirozeně přicházet. Když budete mít svůj vlastní prostor, nebudete muset omezovat své myšlenky. Když budete vědět, že máte místo, na kterém můžete být naprosto upřímní sami k sobě, pomůže vám to vypořádat se se vztekem a smutkem i v jiných oblastech života.
    • Pokud doma nemáte žádné takové místo, zkuste si zajít do parku, nebo někam do přírody, kam nechodí moc lidí. Najděte si nějaké zastrčené místo a na chvíli na něm odpočívejte.
    • Pokud vám vaše osobní místo připomíná vaši expřítelkyni, upravte si ho. Schovejte vše, co vám připomíná váš vztah a společně strávený čas a změňte si dekorace, přestavte nábytek, nebo darujte přebytečné věci charitě.
    • V těchto chvílích můžete také meditovat, abyste si pročistili hlavu. Existuje spousta metod meditace – při základní meditaci sedíte a soustředíte se na svůj dech a na fyzické pocity ve svém těle, dokud se nezbavíte myšlenek a nepročistíte si hlavu.
  3. 3
    Odolejte pokušení zavolat své expřítelkyni. Zejména po dlouhodobém vztahu pravděpodobně můžete mít silou touhu bývalou partnerku kontaktovat. Snažte se tomu odolat – z dlouhodobého hlediska byste tím vše jen zhoršili.
    • Všímejte si, kdy máte největší chuť své bývalé partnerce volat. Když si toho budete vědomi, pomůže vám to přestat.
    • Pokud se bývalá partnerka snaží kontaktovat vás, bude to trochu složitější. Je nejlepší se jí co nejvíce vyhýbat. Vysvětlete jí, že potřebujete více času na to, abyste se z rozchodu zotavili. Pokud jí na vás záleží, bude se snažit vaše přání respektovat.
      • Pokud vaše bývalá přítelkyně nerespektuje vaše přání a nevyhýbá se, neměli byste se na ni příliš zlobit. Většinou to znamená, že trpí skoro stejně jako vy a jednoduše jí chybí disciplína.
  4. 4
    Zapisujte si své myšlenky a pocity. Pište si jen tolik, kolik chcete, ale pište! Pravděpodobně zjistíte, že jakmile si začnete své myšlenky zapisovat, nebudete schopní s tím přestat.
    • Nemusíte si dělat starosti s kvalitou svého psaní. Gramatika, volba slov a další věci v tomto případě nejsou důležité.
    • Jakmile si napíšete všechny své pocity na papír, spalte je, nebo je natrhejte na kousky a vyhoďte. Když tímto způsobem „pošlete pryč“ to, co jste napsali, pomůže vám to vyrovnat se se svojí ztrátou.
    • Neposílejte žádné ze svých dopisů a textů své bývalé přítelkyni – nepište jí ani vzkaz. Každý krok směrem k ní (třebaže frustrovaný a zahořklý) je krok špatným směrem. Pamatujte si, že se snažíte vaše spojení přetnout, ne se k ní uvázat ještě pevněji.
  5. 5
    Zapište si své naděje a zájmy. Kdykoli budete mít pocit, že jste dostatečně v pořádku na to, abyste si nemuseli zapisovat své pocity na papír, si sedněte a zapisujte si místo nich své talenty, koníčky, zájmy, ambice a sny. Připomenete si tím to, že váš život kromě vaší bývalé partnerky zahrnuje spoustu dalších věcí.
    • Zorganizujte si tyto položky podle sebe. Můžete si napsat seznam věcí pod sebe, nebo si nakreslit velkou myšlenkovou mapu.
    • Vždy, když najdete něco, co vás skutečně zajímá nebo baví, si to zapište. Protože jste nyní single, budete mít spoustu času na to, abyste se těmto věcem mohli opět věnovat.
  6. 6
    Promluvte si s nějakým důvěrníkem. Pokud máte někoho, komu se můžete svěřit, pomůže vám to zbavit se části svého emocionálního břemene. Pokud nemáte nikoho, komu můžete důvěřovat a kdo vás vždy vyslechne, objednejte se k psychologovi.
    • Musíte si být naprosto jistí tím, že dané osobě můžete důvěřovat. Jste nyní velmi zranitelní a když tento člověk vyzradí vaše pocity někomu jinému, mohlo by vám to ublížit. Měli byste si spolu ujasnit, že vaše rozhovory zůstanou jen mezi vámi.
    • Dejte si několik minut na to, abyste se rozpovídali. Ze začátku se budete cítit trapně a hloupě, ale když se rozmluvíte a uvidíte, že vás ten druhý neignoruje, vaše pocity se začnou vynořovat rychleji, než je budete stačit říkat.
    Reklama

Metoda 2 z 3:
Změňte svůj život

  1. 1
    Stanovte si jasné hranice. Snažte se postavit si kolem sebe bublinu, skrz kterou vaše bývalá přítelkyně neprojde. Pokud jste stále v kontaktu, ujasněte si, že s ní nekomunikujete proto, abyste se mohli rychleji zotavit. Řekněte jí, aby vám nevolala a nepsala, protože jí stejně nebudete odpovídat.
    • Není nutné se k ní chovat urážlivě nebo drze, až jí to budete říkat. Chovejte se slušně a odměřeně – dáte tím najevo, že to neděláte jen proto, abyste ji naštvali.
    • Pokud se vás bude ptát, jak dlouho spolu nebudete komunikovat, řekněte jí, že to potrvá tak dlouho, jak bude nutné. Není možné určit přesné datum, kdy budete schopni se s ní vidět, aniž by vám to ublížilo. Někdy to trvá jen měsíc nebo dva, ale někdy to může trvat celý zbytek života.
    • Dodržujte své slovo. Nevolejte jí, nepište jí, neposílejte jí emaily, ani jí neodepisujte, když vás bude kontaktovat sama, pokud nejde o věc života a smrti. Když si vaše bývalá přítelkyně uvědomí, že vás už nemá pod kontrolou, bude ji to bolet, ale i pro ni to bude z dlouhodobého hlediska lepší.
  2. 2
    Změňte svůj režim. Pokud je to možné, upravte si svůj denní režim, abyste se jí mohli vyhýbat a nepotkávali se častěji, než bude nezbytně nutné.
    • Pokud spolu pracujete požádejte svého nadřízeného, aby vám vyměnil směny. Nemusíte mu říkat o tom, že jste se rozešli, pouze požádejte o jiné směny.
    • Pokud spolu chodíte do školy, chovejte se normálně, ale požádejte učitele, aby vás přesadil co nejdál od vaší bývalé přítelkyně.
  3. 3
    Pracujte na svých životních zkušenostech. Pečujte o sebe tím, že se budete snažit zkusit si věci, které jste vždy chtěli zkusit. Kromě samozřejmých (a drahých) činností, jako jsou výlety, dovolené a adrenalinové sporty nezapomínejte ani na běžné věci – navštivte všechny parky ve vašem městě, zjistěte, co se stane, když položíte minci na koleje, jděte si zazpívat karaoke, najděte nejstarší náhrobní kámen na místním hřbitově atd.
    • Mince na kolejích nezpůsobí vykolejení vlaku, pokud vás to zajímalo.
  4. 4
    Věnujte se svým koníčkům a zájmům. Zaplňte svůj volný čas pokroky a malými vítězstvími a zbavujte se smutku a vzteku. Použijte seznam svých snů, zájmů a talentů a věnujte se věcem, které jste si na něj napsali.
    • Pokud jste vždy snili o tom, že se naučíte spravovat auta, že napíšete knihu, nebo že si vyrobíte víno, je nejlepší čas na to se do těchto dlouhodobých projektů pustit.
    • Pokud nemáte žádné krátkodobé koníčky, kterými byste mohli zaplnit čas mezi většími projekty, vyberte si něco z dětství. Nikdo si o vás nebude myslet nic špatného, když budete stavět modely, sbírat mince, nebo budete hrát těžké počítačové hry.
  5. 5
    Mějte pevný denní režim. Pokud chcete svůj čas využít co nejlépe, je dobré mít pevný režim. Začněte tím, že budete chodit spát a vstávat každý den ve stejnou dobu a a budete mít relativně pevný plán na pracovní dny.
    • Udělejte si čas na hygienu, cvičení, domácí práce a jídlo. Když budete mít volno, věnujte se sami sobě.
    • Nemusíte na sebe být příliš přísní, jinak by vás mohlo rozzlobit, když vám něco naruší plány. Zkuste mít raději jen základní představu o tom, jakou dobu by vám měly zabrat každodenní činnosti. Zbytečné plánování je kontraproduktivní.
  6. 6
    Vysvětlete svůj problém vašim společným přátelům. Tito lidé pravděpodobně již slyšeli verzi vaší bývalé partnerky, ale to není důležité. Záleží na tom, abyste jim stručně řekli, jak se cítíte. Požádejte je, aby vás nezvali nikam, kde bude vaše expřítelkyně a naopak.
    • Nechtějte po svých kamarádech, aby si vybrali, zda se budou bavit s vámi, nebo s vaší expřítelkyní. Je to povrchní, kruté a neférové. Pokud vás mají rádi oba, měli byste jim to umožnit – je to jen jejich věc.
  7. 7
    Travte více času s přáteli. Jednou z nejtěžších věcí na single životě je to, že se budete cítit osaměle a bude vám chybět přítomnost dalšího člověka. Zkuste tento problém vyřešit tím, že budete trávit více času se svými přáteli. I v případě, že s expřítelkyní máte spoustu společných přátel (záleží většinou na tom, jak dlouho jste spolu byli a jak blízcí jste si byli), není důvod se s nimi přestat vídat. Pozvěte je k sobě na večeři a posilujte vztahy, které s nimi máte.
    • Když převezmete iniciativu a nebudete jen čekat, až vás někdo někam pozve, vaši přátelé budou vědět, že vám na nich záleží. Kromě toho budete mít kontrolu nad tím, kam a s kým jdete a co spolu budete dělat, takže omezíte riziko, že narazíte na svoji bývalou přítelkyni, nebo na něco, co vám ji připomíná.
    • Není nic špatného na tom kamarády požádat, aby se pokusili zajistit, že se s bývalou partnerkou nepotkáte. Chovejte se ovšem slušně a nechtějte po nich, aby si vybírali jednoho z vás.
    • Zavolejte lidem, které jste v poslední době dlouho neviděli. Jistě ocení, že se jim ozvete a pravděpodobně s nimi nepotkáte svoji bývalou přítelkyni, protože jste se s nimi během vztahu nevídali.
  8. 8
    Seznamujte se s novými lidmi. Bez ohledu na to, kolik je vám let, nebo jaké je vaše společenské postavení, se pravděpodobně dříve nebo později seznámíte s mnoha novými lidmi. Chovejte se k nim mile a přátelsky a možná si díky tomu najdete i nové přátele.
    • Kromě toho, že budete mít větší šanci se zbavit osamělosti a budete trávit čas s přáteli, si tím také posílíte sebevědomí. Když uvidíte, že vás lidé mají rádi i bez vaší bývalé partnerky a že si můžete kdykoli najít nové přátele, budete ze sebe mít mnohem lepší pocit.
    Reklama

Metoda 3 z 3:
Zahoďte minulost

  1. 1
    Buďte na sebe pyšní. Podívejte se na svůj život – máte stále co dělat, máte spoustu zajímavých koníčků a možná i několik dlouhodobých projektů. Dali jste si dostatek času na to, abyste se vypořádali se svými emocemi a dokázali jste přetnout vazby, které vás pojily s bývalou přítelkyní. Ve zkratce se vám podařilo vyřešit své myšlenky, pocity a naděje a vybudovat si nový krásný život. Buďte na sebe pyšní.
  2. 2
    Udržujte si odstup. Až ze sebe začnete mít opět skutečně dobrý pocit, budete mít stále menší chuť ozývat se bývalé partnerce. Nesnažte se jí to dávat najevo a ukazovat jí, jak dobře se máte – bude jí to jedno a kromě toho se před ní ztrapníte. Vaše úspěchy by pro vás měly být dostačující odměnou.
  3. 3
    Stále se posouvejte dopředu. Je skvělé být schopen si konečně znovu užívat život, ale to není žádná výmluva k tomu, abyste na sobě přestali pracovat. Váš život se zlepší jen když na něm budete stále pracovat a budete se snažit ho vylepšit – když to nebudete dělat, budete postupně zakrňovat.
    • Neberte štěstí jako jeden bod, kterého musíte dosáhnout a po kterém se budete muset vydat zase dolů – berte štěstí jako cenu, kterou získáte a ponesete si ji s sebou celou svoji cestu.
  4. 4
    Zhodnoťte svůj růst. Až se dostanete z rozchodu s bývalou partnerkou a nebudete se na vše dívat pesimisticky, pravděpodobně si začnete všímat i ostatních žen. Nyní je nejlepší příležitost k tomu se zamyslet nad svými bývalými vztahy a uvědomit si, že jste se značně vyvinuli.
    • Zamyslete se nad tím, jak se změnily vaše hodnoty. Protože jste si prošli rozchodem s jednou konkrétní ženou, pravděpodobně už víte, co se vám na její osobnosti nelíbilo. Znamená to, že si v budoucnu budete hledat jiné ženy, což znamená, že jste se ze svých chyb poučili – což je jasnou známkou osobního růstu.
    • Uvědomte si, že nyní znáte sami sebe mnohem lépe, než kdy dříve. Podívali jste se do svého nitra a snažili jste se sami sobě porozumět. Našli jste si to, co vás baví a zajímá a našli jste si i nové přátele. Jednoduše nyní sami sebe znáte mnohem lépe, než kdy dříve. Jste klidnější, vyrovnanější a sebejistější.
      • Zamyslete se nad tím, čím nyní trávíte čas a co by se vaší bývalé přítelkyni nelíbilo, smála by se tomu, nebo by tomu nerozuměla. Před svojí další přítelkyní nemusíte skrývat tyto své součásti – najděte si takovou, které se bude líbit, že jste sebejistí a máte různé zájmy.
  5. 5
    Seznamte se s někým novým. Jakmile se dostanete do bodu, kdy dokážete přežít celý týden, aniž byste se museli zabývat svým rozchodem, bude pomalu na čase začít si opět všímat ostatních žen – pokud se vám bude chtít. Uvědomte si, že pokud hledáte jen náhražku bývalé přítelkyně, nebo se vyspíte s první ženou, která vám zkříží cestu, pravděpodobně z rozchodu ještě nejste venku a měli byste počkat. Neměli byste mít pocit, že abyste se cítili dobře, potřebujete partnerku.
    • Vykročte správnou nohou. Po rozchodu jste se toho spoustu naučili, ale jistě vás příjemně překvapí, že jste se toho spoustu naučili i během vztahu s bývalou partnerkou. Jakmile akceptujete rozchod, zjistíte, že z bývalého vztahu můžete těžit spoustu zajímavých informací, které se vám budou hodit v budoucnu. Zde je několik základních věcí, které by pro vás měly být přirozené ještě dříve, než začnete opět randit:
      • Dodržujte hygienu, jinak se nedostanete dál, než k prvnímu rande.
      • Usmívejte se povídejte si s dívkou zábavně a zaujatě.
      • Buďte pyšní na svůj život. Ženám se líbí muži, kteří jsou spokojení se svým životem i bez partnerky.
      • Buďte vtipní. Když budete chytře vtipní, okouzlíte každou ženu, která vám bude věnovat pozornost.
      • Buďte dobrým společníkem. Nechovejte se v přítomnosti dalších mužů nesebejistě. Buďte otevření a milí a ukažte, že se nemáte čeho bát
  6. 6
    Nepouštějte se do toho příliš rychle. Pokud jde o fyzický aspekt vztahu, když vám to s novou dívkou vyjde, záleží jen na vás, jak rychle budete ve vztahu postupovat, ale z emocionálního hlediska je důležité nespěchat. Ukončit vztah vždy trochu bolí, ale krátké vztahy bolí méně, pokud si dokážete zachovat chladnou hlavu.
    • Pokud si o nějaké nové dívce myslíte, že je to „ta pravá“ neb o ní mluvíte se všemi lidmi, se kterými se potkáte, pravděpodobně jste do vztahu skočili příliš rychle – zejména pokud spolu jste teprve několik týdnů nebo měsíců. Udělejte krok zpět a zamyslete se nad tím, zda jste skutečně spokojení sami se sebou, nebo se vám líbí jen to, že jste si dokázali najít novou dívku. Dívky nejsou jen nástrojem k tomu, abyste ze sebe měli lepší pocit.
      • Na druhou stranu se ovšem nebojte vázat. Pokud již několik měsíců chodíte s nějakou dívkou a máte pocit, že je vám s ní dobře, neskrývejte své city před ní, ani před sebou. Není na tom nic neobvyklého.
    Reklama

Tipy

  • Uvědomte si, že pokud s vámi vaše partnerka nevydržela ve zlém, nezasloužila si vás ani v dobrém.
  • Čas zhojí všechny rány, ale když svůj čas budete trávit produktivně, podaří se vám to rychleji. Dopřejte si dostatek času na to, abyste vyřešili své pocity, ale dejte si pozor, abyste se v nich neutápěli. Přinuťte se jít dál a snažte se jednat konstruktivně.
  • Pamatujte si: lidé vás milovali, milují vás i teď a budou vás milovat i v budoucnu. Máte ve světě své místo. Bez ohledu na to, jak se cítíte, nebo co vám vaše expřítelkyně řekla, to bude vždy platit.
  • Nejlepší je vždy chovat se mile a normálně. Čas od času se stane, že se se svojí bývalou partnerkou setkáte. Chovejte se tak, abyste se za sebe později nemuseli stydět. Mluvte stručně a k věci, ale chovejte se slušně a neprojevujte emoce.
  • Přestaňte své bývalé přítelkyni psát, že jste smutní a že vám ublížila. Když vám bude volat, nezvedejte to. Pokud se chcete vypsat, sedněte si k počítači, napište dopis a pošlete ho sami sobě. Díky tomu to ze sebe dostanete a nebudete muset kontaktovat svoji bývalou partnerku.
  • Nechejte to být. Čím více ji budete kontaktovat, tím dříve vás bude její nový partner odhánět. Nestojí to za to. Brzy si najdete někoho lepšího, než je ona.
  • Ujasněte si své hranice. Vaše expřítelkyně vás může emocionálně stahovat k zemi, ale to není vaše věc. Zůstaňte silní a dívejte se do budoucnosti.
Reklama

Varování

  • Uvědomte si, že když budete své bývalé přítelkyni psát nebo volat o tom, jak vám chybí, pravděpodobně se tomu bude se svými kamarádkami smát a bude si myslet, že jste ubohý. Pokud ji musíte kontaktovat, držte se faktů, například: „Tvoje věci jsou v krabici na verandě u mojí sestry. Vyzvedni si je zítra, nebo je odnese do bazaru.“
Reklama

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama