Jak zapomenout na někoho, kým jste posedlí

Dostat se přes posedlost nějakým člověkem může být velmi těžké. Neexistuje žádné jednoduché řešení, ale s několika málo triky je možné hodit minulost za hlavu a dívat se dopředu. Zde je jednoduchý návod pro ty, kteří potřebují zapomenout na někoho, na koho nemohou přestat myslet.

Metoda 1 z 3:
Změňte své myšlení

  1. 1
    Zeptejte se sami sebe, proč na tomto člověku stále visíte. Odpovězte si upřímně. Možná jste jím posedlí proto, že jste si spolu užili hodně legrace, nebo vám jednoduše přijde skvělý. Ať je to jakkoli, odpovězte si. Také se snažte všimnout si toho, co na tom člověku ignorujete. Vzpomeňte si na jeho nedochvilnost, neustálou kritiku, zapomnětlivost atd. Možná již nyní zjistíte, že opravdu nebyl ideální.
    • Pokud se snažíte na někoho zapomenout, jistě pro to máte dobrý důvod. Najděte si všechny tyto důvody a stále si je připomínejte.
      • Choval se k vám ten člověk často škaredě? Říkejte si, že si zasloužíte někoho lepšího. Najděte si způsob, jak si zlepšit sebevědomí. Nemusíte se spokojit s někým, kdo se k vám chová špatně.
      • Má ten člověk jiného přítele/přítelkyni? Zadaní lidé jsou jednoduše tabu. Pokud s vámi ten člověk podváděl svého partnera, co vás vede k tomu si myslet, že by v budoucnu nepodváděl i vás?
      • Měli jste v minulosti nějaký vztah, který ale nefungoval? Pravděpodobně cítíte jakousi loajalitu k tomuto člověku a máte strach z toho, jaké to bude žít bez něho. Někdy je ale lepší přiznat, že jste si to spolu užili a jít dál. Pokud jste jeden pro druhého dokonalými protějšky, jednoho dne spolu stejně skončíte.
      • Existují ve vašem vztahu problémy (rodiče, přátelé, vzdálenost, věk, atd.), které způsobují, že je naprosto nefunkční? Pokud jde o okolnosti, které nemůžete změnit, snažte se přestat bojovat a zaměřte se na to, co změnit můžete. Zasloužíte si někoho, kdo na vás bude hodný a vztah s ním bude prakticky udržitelný.
  2. 2
    Odstraňte ze svého života všechny vzpomínky na tohoto člověka. Říká se, že vzdálenost lásku posiluje. Ve skutečnosti ale přílišná vzdálenost a odloučení způsobí, že se vaše city postupně otupí. Využijte toho!
    • Projděte si svůj byt a odstraňte všechny dopisy, fotky a jiné předměty spojené s člověkem, na kterého chcete zapomenout. Pokud máte deník, kam si zapisujete příhody a pocity spojené s tímto člověkem, začněte si psát úplně nový a vyhýbejte se psaní o něm.
    • Odstranit neznamená zničit. Pokud chcete ještě někdy s tím člověkem navázat nějaký vztah, neměli byste tyto věci ničit, ale pouze někam schovat. Až budete starší a budete mít partnera, který vás bude milovat, tyto vzpomínky vám budou připadat zábavné.
  3. 3
    Zahrajte si asociační hru. Asociační hra znamená, že si tohoto člověka v mozku zařadíte do kategorie „špatných“ věcí nebo jednoduše věcí, které nemáte rádi. Krátkodobě vám pomůže myslet na to, co jste na tomto člověku neměli rádi a uvědomit si, že nebyl dokonalý.
    • Trikem v této hře je myslet na něco hodně nepříjemného, kdykoli si vzpomenete na tohoto člověka. Co vám přijde první na mysl, když na něho myslíte? Pravděpodobně jde o něco příjemného. Snažte se tuto myšlenku nahradit něčím nepříjemným.
    • Je ten člověk zapomnětlivý, agresivní, arogantní, používá hodně make-upu, nedodržuje sliby nebo hraje často počítačové hry? Najděte si něco, co se vám na tomto člověku nelíbí a zaměřte se na to. Nemusíte mít zlé myšlenky, stačí, když si při každé vzpomínce na tohoto člověka vybavíte něco nepříjemného.
      • Negativní vlastnosti běžně spojované s muži: povýšenost, arogance, pýcha, využívání ostatních lidí, přílišná orientace na vzhled, neschopnost týmové práce, neschopnost projevit úctu, lhostejnost, posedlost penězi, sexismus a pohrdání ženami, nedůvěryhodnost.
      • Negativní vlastnosti běžně spojované s ženami: pomlouvačnost, posedlost prkotinami (celebrity, líčení atd.), neschopnost riskovat, absence smyslu pro humor, předstírání, touha po lásce od každého, posedlost penězi.
    Reklama

Metoda 2 z 3:
Nové příležitosti

  1. 1
    Najděte si nového koníčka. Pokud se stále nemůžete zbavit myšlenek na toho člověka, možná je to proto, že máte moc volného času na přemýšlení. Není na tom nic špatného, ale pravděpodobně vám to trochu znepříjemňujte celé zapomínání. Najděte si nějakého nového koníčka, nebo se ponořte do něčeho, co vás dělá šťastnými.
    • Začněte chodit na výšlapy, naučte se surfovat, pracovat s keramikou, jezdit na koni, dělejte mořskou biologii, zabývejte se módou, focením, psaním, zahradničením, jezděte na bruslích, vyrábějte modely, jezděte na kole, debatujte, závoďte, běhejte, hrajte šachy, čtěte, kempujte, nebo třeba vyrábějte hračky. Najděte si cokoli, co vás udrží aktivní. Nebojte se o svoji image a dělejte to, co sami chcete.
    • Dělejte dobrovolnickou práci. Dobrovolnictví je důležité, protože vám pomůže uvědomit si, kolik toho máte. Přinutí vás poznat, že váš malý problém (snažit se na někoho zapomenout) je v porovnání se světem opravdu zanedbatelný.
  2. 2
    Spolehněte se na své přátele. Přátelé jsou tu od toho, aby vám pomohli a drželi s vámi za každých okolností. Poradí vám a poskytnou vám rameno k vyplakání. Jděte si bavit s přáteli a buďte šťastní. Neseďte zavření u sebe v pokoji izolovaní od lidí, kteří s vámi chtějí trávit čas.
  3. 3
    Pokud je to nutné, pomstěte se. Nemusíte plánovat žádnou zlou a lstivou mstu, ale měli byste udělat všechno pro to, aby ten druhý viděl, že už vám na něm nezáleží. Někdy se stačí jednoduše chovat normálně a být sám sebou. Přestaňte se snažit udělat na toho člověka dojem. Místo toho dělejte věci, které dělat chcete – noste oblečení, které se vám líbí, dělejte sporty, které vás baví, poslouchejte hudbu, která se vám líbí atd.
  4. 4
    Jeďte na výlet. Nemusíte jet nikam daleko. Spousta lidí se po rozchodu jezdí „zrekreovat“ například do Indie nebo Jižní Ameriky. Tato místa jsou ale daleko a je drahé se tam dostat. Zajeďte si někam, kam budete moci bez problémů jet a kde se vám udělá lépe.
    • Jeďte někam, kde jste ještě nebyli. Jak jsme již zmínili, nemusíte jezdit nikam daleko ani nikam, kde je to drahé. Pokud vás bude výlet bavit a zajímat, cestování je skvělým způsobem, jak zapomenout na některé lidi.
    • Mluvte s místními lidmi, zapojte se do dění v komunitě a užívejte si to. Při cestování se zaměřte na své nové já. Učte se, poznávejte nová míst a nové lidi a nebraňte se novým zkušenostem.
  5. 5
    Dejte tomu čas. Nezapomínejte na to, že zapomenout nějakou dobu trvá. Může to trvat i roky, ale časem je to stále jednodušší. Život není nikdy jednoduchý, ale čím víc mu budete rozumět, tím lépe porozumíte i sobě. Brzy se ohlédnete dozadu a budete se divit sami sobě.
    Reklama

Metoda 3 z 3:
Změňte své zvyky

  1. 1
    Snažte se vyhnout se setkání s tímto člověkem. Vyhýbat se tomuto člověku je skvělý způsob, jak ukázat tělu i mysli, že svět je plný ostatních lidí, kteří si vaši pozornost zaslouží. Je to pravda – venku je spousta lidí a váš svět se nemůže točit jen kolem jediného člověka.
    • Pokud spolu chodíte do školy nebo do práce, snažte se mu i tak vyhýbat. Neseďte spolu u oběda a nezapisujte si stejné předměty. Jednoduše se snažte být vždy co nejdál od něho.
    • Netlačte se do situací, kde byste na sebe mohli narazit. Pokud ten člověk jezdí v létě na festivaly, vy raději jeďte na dovolenou. Pokud v sobotu chodí nakupovat, choďte vy nakupovat v jiný den.
    • Pokud jste nuceni být spolu v jedné místnosti nebo na sebe někde narazíte, usmějte se, zdvořilostně si v rychlosti promluvte a odejděte. Na něco se vymluvte, není to nic těžkého.
  2. 2
    Ignorujte ho. Snažte se s tímto člověkem nemluvit a ani se na něho nedívat. Je těžké ovládat své myšlenky, ale snažte se myslet na něco jiného a to i v případě, že tento člověk bojuje o vaši pozornost. Když budete lhostejní a nebudete se snažit, nikdy na něho nezapomenete.
  3. 3
    Zahrajte si hru s negativním podmiňováním. Je to skoro jako s asociační hrou, ale v tomto případě se jedná o něco fyzického. Uvidíte, jestli to bude fungovat.
    • Dejte si na zápěstí gumičku. Pokaždé, když pomyslíte na toho člověka, se gumičkou práskněte do ruky. Funguje to u lidí, kteří chtějí přestat kouřit. Posedlost nějakým zvykem nebo myšlenkou můžete zmírnit právě pomocí negativního podmiňování, tedy například bolestivým prásknutím gumičky o předloktí. Brzy uvidíte, že už na toho člověka nemyslíte tak často!
    Reklama

Tipy

  • Nepište tomu člověku. I jedna „nevinná“ zpráva vám může zbrzdit všechny snahy. Bolest neustoupí a vy budete stále jen přemýšlet nad svojí situací a posedlosti tímto člověkem se nezbavíte.
  • Když budete trávit čas s přáteli a rodinou, uleví se vám a možná vám to i pomůže. Buďte tedy společenští.
Reklama

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Vztahy

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama