Jak vypočítat své BMI

BMI (Body Mass Index) je měřící nástroj, který srovnává vaši výšku s vaší váhou a ukazuje vám, zda máte nadváhu, podváhu, nebo zdravou váhu k vaší výšce. Pro detaily o tom, jak vypočítat své BMI ručně si přečtěte postup uvedený níže.

Metoda 1 z 4:
Váha a míry

  1. 1
    Zvažte se na své osobní váze. Poznámka: Následující vzorec počítá s librami!
  2. 2
    Změřte svoji výšku v palcích nebo v metrech pomocí metru nebo dlouhé tyče. Postavte se ke zdi a pomocí tužky udělejte čárku nad hlavou a potom změřte výšku od země k vaší čárce.
    Reklama

Metoda 2 z 4:
Jak vypočítat své BMI

  1. 1
    Budete potřebovat papír, tužku a kalkulačku.
  2. 2
    Vezměte svoji výšku v palcích nebo metrech a vynásobte ji stejným číslem (například 1,7 x 1,7).
  3. 3
    Vydělte svoji váhu v librách druhým číslem, což je vaše výška na druhou.
  4. 4
    Vynásobte svůj výsledek koeficientem 703, pokud počítáte s librami a palci. Pokud počítáte s metry a kilogramy, nemusíte násobit nic. Výsledkem je vaše BMI.
    Reklama

Metoda 3 z 4:
Výsledky

  1. 1
    Své BMI porovnejte s následující tabulkou:
    • BMI nižší než 18 znamená, že máte podváhu.
    • BMI nižší než 18.5 znamená, že jste na svoji výšku hubení.
    • BMI mezi 18.6 a 24.9 znamená, že je vaše váha zdravá.
    • BMI mezi 25 a 29.9 znamená, že máte nadváhu.
    • BMI nebo 30 znamená obezitu. Pokud jste obézní, poraďte se s lékařem o zdravém hubnutí.
    Reklama



Metoda 4 z 4:
BMI Calculator


Tipy

  • Udržovat si správnou váhu je možná to nejdůležitější, co můžete pro své celkové zdraví a dlouhověkost udělat. Když si vypočítáte své BMI, budete mít hrubý odhad své fyzické kondice.
  • Přesný koeficient pro násobení při počítání s librami a palci je 703 + (4489/64516), ale tak malý rozdíl (cca 0.002 v BMI) je zanedbatelný.
Reklama

Varování

  • BMI je pouze ukazatelem a neměli byste ho používat, pokud máte přístup k testům podkožního tuku nebo BIA (bio elektrická analýza). Tyto testy měří, kolik procent celkové váhy těla tvoří tuk. Tyto metody jsou tedy přesnější a většinou jsou dostupné ve fitness centrech. Některé BIA testy lze zakoupit také na doma. Existují také jiné metody, které fungují lépe, ale jsou dražší, invazivnější a neprovádí se tak snadno.
  • BMI je vcelku dobrým ukazatelem pro lidi ve věku od 25 do 65 let. Má ovšem také svá omezení. Nebere v úvahu svalovou hmotu, ani typ postavy (například postava typu „jablko“ nebo „hruška“).
  • Nedávné výzkumy prokázaly, že poměr mezi pasem a boky je lepším indikátorem, než BMI. Obecně by u mužů tento poměr neměl překročit 0.9 a u žen 0.8. Vyšší poměry mezi pasem a boky znamenají vyšší riziko mrtvice, cukrovky a infarktu.
Reklama

Věci, které budete potřebovat

  1. Váha
  2. Metr
  3. Tužka a papír
  4. Kalkulačka


O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama