Jak vydržet vzhůru celou noc

Ať už jde o přespání u kamaráda, nebo učení na finální zkoušku, zůstat vzhůru celou noc není jednoduché. Pokud skutečně chcete vydržet až do rána, musíte se připravit předem, správně se najíst a stimulovat svoji mysl a tělo. Jestli chcete vědět, jak zůstat vzhůru celou noc, přečtěte si následující postup.

Metoda 1 z 3:
Metoda 1 ze 3: Mějte plán

  1. 1
    Noc předtím se dobře vyspěte. Pro tělo je mnohem jednodušší nespat jednu noc, než několik nocí za sebou spát špatně, naplánujte si to tedy tak, abyste den před svoji probdělou nocí spali co nejvíce.
  2. 2
    Během dne jezte správně. Pokud chcete být vzhůru celou noc, měli byste sníst tři zdravá a vyvážená jídla, jinak se vaše tělo bude cítit unaveně kvůli nedostatku živin. Zde je seznam potravin, které byste před svojí probdělou nocí měli jíst:
    • Dejte si velkou a zdravou snídani. Jezte zdravé cukry, jako je například ovesná kaše, celozrnné cereálie, bílkoviny jako je kuřecí maso nebo šunka a také ovoce a zeleninu. Dejte si k jídlu sýr Cottage nebo jogurt.
    • Dejte si zdravý oběd. Snězte například sendvič z celozrnného chleba, vejce natvrdo nebo velký salát s avokádem, mrkví, okurkem a rajčaty. Vše, co sníte, by vám mělo dodat spoustu energie, aniž byste se cítili vyčerpaně.
    • Dejte si správnou večeři. Bude to poslední jídlo, které budete jíst před tím, než budete celou noc vzhůru, takže si na tom dejte záležet. Vyhněte se všem mastným jídlům, které vás zaplní a budete se po nich cítit nafouknutí. Raději si dejte kuřecí prso, krůtí maso, kuskus, těstoviny, ovoce a zeleninu. Ujistěte se, že jíte dost cukrů pro energii a také proteiny jako je sója, kuřecí maso nebo šunka.
    • Vyhněte se těžkým nápojům s kofeinem a sladkým nápojům. Pokud pijete celý den kávu a sladké pití a jíte sladké věci, budete se cítit velmi vyčerpaně a bude se vám chtít spát již po večeři.
  3. 3
    Vybavte se zdravým jídlem na noc. Připravte si zdravé svačinky, které můžete během dne jíst a nechejte si v lednici také zdravé jídlo, pokud víte, že budete doma. Zde je několik jídel, které si můžete dát do lednice a připravit se tak na noc:
    • Zdravá zelenina. Mrkve a celer jsou skvělou volbou pro svačinku, po které se nebudete cítit plní a unavení. Můžete si celer namazat trochou burákového másla.
    • Zdravé ovoce. Jablka a banány se snadno přenáší a dodají vám dostatek energie.
    • Ořechy. Mandle, vlašské ořechy a kešu jsou velmi chutné a dodají vám důležité proteiny.
    • Pokud zůstáváte doma, mějte v zásobě nějaké kuře, tofu nebo krůtí maso a také zdravé těstoviny nebo kuskus, který si můžete připravit velmi rychle.
    Reklama

Metoda 2 z 3:
Metoda 2 ze 3: Udržte si pozornost

  1. 1
    Stimulujte své tělo. Existuje několik malých triků, pomocí kterých můžete stimulovat své tělo a udržet se v pozoru celou noc. Nebudete tolik ospalí, když zaměstnáte různé části svého těla.
  2. 2
    Stimulujte svoji mysl. Udržet svoji mysl vzhůru je stejně důležité, jako udržet vzhůru tělo. Musíte čas od času změnit činnost, abyste se udrželi pozorní u toho, co děláte. Zde jsou tipy, jak stimulovat mysl:
  3. 3
    Trochu si zacvičte. Přestože byste mohli po cvičení být ještě unavenější, když si pouze deset minut lehce zacvičíte, probudíte tím své tělo a dáte mu najevo, že ještě není čas jít spát. Zde je několik aktivit, které můžete dělat:
    Reklama

Metoda 3 z 3:
Metoda 3 ze 3: Správné stravování

  1. 1
    Vypijte malé množství kofeinového nápoje. Přestože byste vlivem kofeinu mohli skončit ještě unavenější než předtím, pokud je už hodně pozdě a vaše oči se nebezpečně rychle zavírají, může být dobré dát si trochu nouzového kofeinu.
  2. 2
    Jezte správná jídla. Když se snažíte zůstat vzhůru celou noc, měli byste jíst správné množství, abyste měli dostatek energie, ale nepřejedli se a necítili se unaveně a nafouknutě. Pokud jste již snědli tři zdravá jídla, neměli byste mít v noci hlad, ale zde je několik dalších svačinek, které vám mohou pomoci, když budete mít na něco chuť:
  3. 3
    Pijte hodně vody. Dostatečné množství vody vám může velmi pomoci, pokud se snažíte vydržet vzhůru. Pokud jste unavení, dejte si sklenici ledové vody, která vás probudí a průběžně pijte, abyste se cítili svěží.
    • Když budete hodně pít, budete často chodit na toaletu. I to vám pomůže, protože se budete muset projít a neusnete vsedě.
    Reklama

Tipy

  • Často jezte malé svačinky.
  • Najděte způsoby, jak zůstat zaneprázdněný celou noc.
  • Zamyslete se nad tím, proč skutečně zůstáváte vzhůru celou noc. Je to kvůli důležité zkoušce nebo seminární práci? Udržte si svoji motivaci!
  • Jezte pouze zdravá jídla, po zpracovaných potravinách vám může být zle od žaludku.
  • Nezapomínejte pít vodu s ledem. Dostatek tekutin je velmi důležitý.
  • Pokud máte Netflix, můžete se dívat na spoustu filmů a seriálů, které vás udrží vzhůru. Doporučuji sledovat něco strašidelného nebo cizojazyčného, protože strašidelné filmy vás udrží vzhůru a u titulek budete zase muset dávat pozor.
  • Pokud máte telefon, můžete si stáhnout nějakou hru a v přestávkách si ji zahrát.
  • Mějte dostatek čerstvého vzduchu, protáhne vám tělo, zbaví vás bolesti hlavy a udrží vás vzhůru.
  • Umývejte si obličej studenou vodou. Pokud je venku zima, větrejte často a procházejte se po zahradě. Pokud jste unavení, zchlaďte se, probudí vás to.
  • Dejte si studenou sprchu.
  • Neustále se pohybujte, abyste se udrželi vzhůru.
Reklama

Varování

  • Když budete vzhůru příliš dlouho, můžete začít pociťovat negativní účinky. Narušujete si svůj spánkový vzorec a přicházíte o důležitý REM spánek! Možná budete mít i halucinace, rozhodně to nezkoušejte často!
  • Nepijte energetické drinky. Jsou velmi nezdravé a nakonec stejně padnete únavou.
Reklama

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama