Jak si udržet dobrou náladu

Naše nálada se často postupně zhoršuje když jsme například uprostřed těžkého pracovního dne, nebo když se nám nedaří dokončit nějaký nepříjemný úkol. Někdy máme zase pocit, že se nad námi stahují mračna a nevíme proč. Pokud chcete mít stále dobrou náladu, budete se muset naučit udržet si pocity štěstí a vyzkoušet rychlé tipy, které vám pomohou zlepšit náladu bez ohledu na to, kde jste nebo co zrovna děláte. V tomto článku se dozvíte, jak si udržet dobrou náladu.

Část 1 ze 2: Chovejte se šťastněji

  1. 1
    Neberte lásku jako samozřejmost. Pokud máte to štěstí, že máte skvělého partnera, měli byste trávit společný čas smysluplně. Nepřestávejte s partnerem dělat vše, co máte rádi, říkejte mu, že ho milujete a travte spolu co nejvíce času. Když jste s partnerem, jste šťastnější, takže tento krok nepodceňujte.
    • Pokud máte partnera, měli byste mít pravidelně sex. Když se budete několikrát týdně milovat, budete mít lepší náladu.
    • Možná si myslíte, že vám partner nepomůže, protože jste vystresovaní kvůli škole nebo práci, ale zkuste to! Uvidíte, že se mýlíte.
  2. 2
    Pravidelně cvičte. Cvičení uvolňuje endorfiny, které zlepšují náladu. Pravidelné cvičení je jedním z nejdůležitějších zvyků pro pevné zdraví. Měli byste cvičit alespoň 30 minut denně, ale nemusí to být každý den to samé. Můžete si několikrát týdně jít zaběhat, zajít si na procházku, cvičit jógu a jednou nebo dvakrát do týdne si dovolit nedělat nic vyčerpávajícího. Měli byste být každý den alespoň trochu aktivní, ať už půjdete po schodech místo jízdy výtahem, nebo si zajdete na nákup pěšky, místo abyste jeli autem.
  3. 3
    Travte čas s přáteli. Když budete trávit více času s přáteli, budete mít více energie, bude vás bavit život a budete mít lepší náladu. Měli byste s přáteli být pouze když na to budete mít čas, abyste stíhali i pracovat a odpočívat. Udělejte si na své kamarády čas alespoň jednou nebo dvakrát týdně. Až vás příště přátelé budou zvát někam na drink nebo na výlet, vyrazte s nimi! Budete se rázem cítit mnohem lépe.
    • Pokud na to nemáte náladu, nemusíte s nimi nikam chodit. Když se ale budete snažit s přáteli trávit více času, budete mít dlouhodoběji lepší náladu.
    • Když budete trávit čas s přáteli, kteří jsou šťastní a rádi se smějí, budete se také cítit šťastněji. Kdybyste trávili čas s lidmi, kteří jsou negativní a neustále si na něco stěžují, náladu by vám to nezlepšilo.
  4. 4
    Snažte se dostatečně spát. Měli byste spát alespoň 7-8 hodin denně a chodit do postele i vstávat každý den ve stejnou dobu. Jedním z nejlepších způsobů, jak mít dobrou náladu, je být dobře vyspaný a odpočinutý. Když se budete probouzet plní energie, budete připraveni na nový den a budete se cítit mnohem lépe. I překážky a problémy budete řešit s lehkostí. Spánek by pro vás měl být důležitější, než sledování televize, nebo úkoly, které můžete odložit na ráno.
  5. 5
    Před spaním a po probuzení myslete na pozitivní věci. Čtěte si nějakou veselou knihu, nebo si pusťte nějakou komedii a před spaním si chvíli zapisujte do deníku. Než usnete, povídejte si s partnerem. Neřešte nic stresujícího, nezabývejte se prací a nesledujte večer žádné strašidelné filmy nebo kriminálky. Když se nevyhnete těmto negativním vjemům, budete mít v noci nepříjemné sny a probudíte se unavení a se špatnou náladou.
    • Po probuzení si přečtěte nějaký vtip, nebo se zamyslete nad něčím příjemným. Neřešte nic složitého ani nepříjemného, jinak vstanete špatnou nohou. Dopřejte si několik minut klidu před tím, než zapnete počítač nebo telefon, abyste měli pocit, že jste svůj den začali klidně a neuspěchaně.
  6. 6
    Jezte zdravě a pravidelně. Pokud chcete mít dobrou náladu, měli byste jíst každý den pět vyvážených a zdravých jídel. Začněte snídaní, která by měla zahrnovat bílkoviny a zdravou zeleninu. Nikdy snídani nevynechávejte. Dopoledne si dejte menší zdravou svačinku, například jogurt nebo kousek ovoce, abyste neměli před obědem příliš velký hlad a zbytečně se nepřejídali. Množství energie ovlivňuje vaši náladu, takže je důležité jíst pravidelně a zdravě, abyste se cítili stále plní síly.
  7. 7
    Dodržujte pitný režim. Je možné, že máte špatnou náladu proto, že nemáte dost energie kvůli tomu, že pijete málo vody. Když vypijete sklenici vody, ihned tím probudíte své tělo i mysl. Měli byste každý den vypít 8-10 sklenic vody. Je možné, že jste dehydrovaní a ani o tom nevíte.
  8. 8
    Udělejte si čas na to, co vás baví. Ať už píšete román, nebo rádi malujete, udělejte si během týdne čas na to, co vás baví, i když máte zrovna na práci spoustu jiných věcí. Když se budete věnovat věcem, které vás naplňují, budete se cítit skvěle a budete mít stále dobrou náladu.
  9. 9
    Dělejte dobrovolnickou práci. Když budete pravidelně věnovat svůj čas a úsilí těm, kteří je potřebují, budete mít mnohem lepší náladu. Budete mít dobrý pocit z toho, že pomáháte lidem, ať už se budete starat o bezdomovce, nebo uklízet v místním parku. Pomáhejte lidem být šťastnější a budete šťastnější i vy.
  10. 10
    Meditujte. Udělejte si každý den 10 minut čas, najděte si klidné místo, posaďte se a soustřeďte se pouze na svůj dech. Vnímejte, jak se celé vaše tělo postupně uvolňuje. Zaměřte se na to, jak se vám plíce zaplňují vzduchem a zapomeňte na vše, co vás trápí. Když budete každé ráno nebo každý večer meditovat, budete schopni si udržet stále dobrou náladu.
    • Pokud vás meditace nebaví, zkuste jógu, která vám také pomůže soustředit se, zapomenout na starosti a žít šťastněji.
  11. 11
    Plánujte si budoucnost. Možná máte špatnou náladu, ne proto, že jste se špatně vyspali, nebo řešíte nějaký velmi snadný problém, ale trápí vás něco většího a složitějšího, například to, že vás nebaví vaše práce, že nemilujete svého partnera, nebo nejste spokojeni sami se sebou. Pokud máte takové vážné problémy, měli byste se zamyslet nad tím, jak je vyřešíte. Když se zbavíte toho, co vás trápí, budete mnohem spokojenější.
  12. 12
    Nedovolte, aby vás ovlivnily malé věci. Mnoho lidí mívá špatnou náladu kvůli nedůležitým věcem, jako je ztráta deštníku, nepříjemná prodavačka, nebo dopravní zácpa. Tyto věci jsou skutečně nepříjemné, ale musíte si připomenout, že z dlouhodobého hlediska na nich vůbec nezáleží. Soustřeďte se na své štěstí a naučte se říct si: „Nenechám si tím zkazit náladu.“
    • Není snadné být stále v klidu a nedovolit, aby vás okolní svět rozčílil. Pokud potřebujete trochu času, v klidu se zamyslete, poučte se z toho, co se vám stalo a jděte dál.
    Reklama

Část 2 ze 2: Jak si okamžitě zlepšit náladu

  1. 1
    Poslouchejte nějakou příjemnou hudbu. Zní to sice trochu moc jednoduše na to, aby to fungovalo, ale vyzkoušejte to! Na chvíli si pusťte své oblíbené písničky a uvidíte, že vám to hned zlepší náladu. Je jedno, jaká hudba vás baví – pusťte si ji nahlas, nebo do sluchátek a vnímejte její zvuk. Když si budete prozpěvovat nebo si trochu zatančíte, budete se cítit mnohem lépe.
  2. 2
    Zapisujte si své myšlenky. Ať už máte deník, nebo blog, zapisujte si několikrát týdně své myšlenky, abyste měli lepší náladu. Při zapisování do deníku budete moci vyjádřit všechny své pocity a myšlenky, takže jich později nebudete mít plnou hlavu. Uvědomíte si, co je důležité a zapomenete na nedůležité věci, které vás jen rozptylují.
  3. 3
    Udělejte něco, co jste dlouho odkládali. Možná máte špatnou náladu proto, že již dlouho odkládáte omluvu kamarádovi, telefonát do školy, úklid pokoje, nebo něco jiného, co vás straší v hlavě. I když se toho bojíte, nebo se vám do toho nechce, měli byste to udělat, protože se potom budete cítit mnohem lépe. Budete překvapení tím, jak rychle se vám zlepší nálada.
  4. 4
    Hrajte si se svými mazlíčky. Pokud jste doma a jde na vás špatná nálada, nebo si chcete zlepšit svoji celkovou náladu, travte čas se svými zvířaty. Pokud nemáte zvíře doma, ale znáte někoho, kdo zvíře má, zajděte k němu na návštěvu a hrajte si s jeho domácím mazlíčkem.
  5. 5
    Žijte přítomným okamžikem. Když budete stále žít pouze přítomností, budete mít lepší náladu. Místo toho, abyste si dělali starosti s tím, co vás teprve čeká, nebo s tím, co se už stalo, se zaměřte pouze na to, co děláte nyní. Když budete s přáteli, věnujte jim veškerou svoji pozornost. Když si budete číst knihu, odložte telefon. Když půjde na procházku, všímejte si svého okolí. Žijte přítomným okamžikem a budete mít mnohem lepší náladu.
  6. 6
    Dělejte dobré skutky. Když budete dělat dobré skutky, budete se cítit skvěle. Je jedno, jestli pomůžete mamince s úklidem, donesete polévku nemocnému kamarádovi, nebo posečete sousedovi trávník – udělejte si čas na to, abyste mohli někomu pomoci a budete šťastnější.
  7. 7
    Zajděte si na procházku. Pokud máte najednou pocit, že máte špatnou náladu, jděte se projít. Když budete chvíli v pohybu na čerstvém vzduchu, budete mít hned lepší náladu a více energie na vše, co vás čeká. Nemusíte si myslet, že nemáte na procházku čas – každý má čas jít na malou chvíli ven a když to uděláte, uvidíte, že potom budete produktivnější.
    • Jedním z důvodů, proč nemáte stále dobrou náladu může být to, že jste celý den zavalení prací. Vyrazte na čerstvý vzduch!
  8. 8
    Dejte si pauzu. Poslední čtyři hodiny jste v kuse pracovali a nyní máte pocit, že se nemůžete ani nadechnout? Je to naprosto přirozené. Něco s tím udělejte! Zajděte si na procházku, dejte si pauzu, promluvte si s kolegou, někomu zavolejte, nebo si chvíli zacvičte. Přestaňte dělat to, co zrovna děláte a myslete na něco jiného. Až se k práci po přestávce vrátíte, budete mít mnohem více síly.
  9. 9
    Socializujte se. Je sice skvělé mluvit s přáteli, když máte špatnou náladu, ale přátelé nejsou vždy po ruce. Můžete se dát do řeči s kýmkoli, kdo na vás bude mít chvíli času, ať už jde o kolegu v práci, nebo o obsluhu ve vaší oblíbené kavárně. Vyjděte mezi lidi a povídejte si s nimi, budete se cítit méně osamělí a zlepší vám to náladu. Měli byste to dělat každý den, zejména pokud pracujete sami a nedostanete se moc často do společnosti.
  10. 10
    Napište si seznam věcí, za které jste vděční. Když budete mít pocit, že na vás jde špatná nálada, vytáhněte si papír a tužku a napište si 5-10 věcí, za které jste skutečně vděční. Můžete si napsat, že jste vděční za to, že jste zdraví, nebo že jste vděční za to, že jste si po obědě dali skvělou zmrzlinu. Pište si vše, co vás napadne, bez ohledu na to, jak důležité to bude. Až seznam dokončíte, přečtěte si ho – uvidíte, že budete mít ihned lepší náladu a budete se usmívat.
  11. 11
    Dotkněte se prstů u nohou. Postavte se a sehněte se, abyste se mohli dotknout prstů na nohou. Nemusíte se ohýbat až úplně dolů. Probudíte tím své boky, ve kterých si spousta lidí ukládá napětí, a budete se cítit spokojeněji. Až se sehnete, pomalu se zase zvedněte nahoru po jednom obratli a budete mít rázem lepší náladu.
  12. 12
    Zavzpomínejte si. Pokud potřebujete zlepšit náladu, vytáhněte si nějaké staré fotoalbum, nebo si projeďte své staré fotky na Facebooku. Zavzpomínejte si na staré časy a špatná nálada se vám vyhne. Můžete si své fotky vystavit na nějaké dobře viditelné místo, například na lednici, nebo ke stolu, abyste je měli na očích pravidelně.
  13. 13
    Zapište si do kalendáře něco, na co se těšíte. Chystáte se na nějaký koncert? Nebo vám přijede na návštěvu sestra? Bude se vaše kamarádka na konci léta vdávat? Zapište si všechny tyto věci do kalendáře, abyste věděli, na co se můžete těšit a měli lepší náladu už dnes.
  14. 14
    Poděkujte někomu. Udělejte si čas na to, abyste poděkovali svým blízkým za vše, co pro vás dělají. Budete se cítit lépe vy i oni a nálada se vám zlepší téměř okamžitě. Můžete lidem posílat i děkovné dopisy a pohledy, abyste jim dali najevo, že oceňujete vše, co pro vás dělají. Budete vděčnější a šťastnější.
    Reklama


Tipy

  • Udělejte něco šíleného. Zatančete si doma, zajděte si do lesa a nahlas si zakřičte, snězte velkou misku sladkostí, mluvte do zdi, jděte si koupit kočku, nebo třeba založte kapelu. Udělejte něco, co byste jinak nikdy neudělali. Dodá vám to spoustu energie, která vám zvedne náladu.
  • Myslete na dobrou zmrzlinu, zajděte si na procházku, navštivte nějaké nové místo a zamyslete se nad tím, jaké máte štěstí.
  • Zajděte si na chvíli zaběhat, dejte si sprchu a pusťte si nějaký svůj oblíbený film.
  • Usmívejte se. Studie prokázaly, že když se lidé usmívají i když zrovna nejsou šťastní, mají díky tomu lepší náladu.
  • Buďte optimisté. Hledejte na všem jen to nejlepší a budete se cítit skvěle.
  • Napište si seznam úkolů. Můžete si napsat, co vše si chcete koupit, s kým se chcete vidět, nebo co musíte do večera udělat. Je velmi příjemné odškrtávat si ze seznamu hotové věci.
  • Pusťte si nějaké vtipné video. Když se budete upřímně smát, budete mít hned lepší náladu.
  • Poslouchejte hudbu a sledujte své oblíbené filmy a seriály.
  • Když se budete cítit špatně, představte si, že jste postava z nějakého filmu, která nebere život příliš vážně.
  • Napište si seznam všech věcí, za které jste vděční. Pište si jak vážné, tak vtipné věci.
  • Lichoťte lidem. Každý má rád lichotky. Když ostatním lidem zlepšíte náladu, zlepšíte tím náladu i sami sobě.


Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 31 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama