Jak se zbavit zápachu v podpaží

Zápach v podpaží způsobuje pot, který se skládá hlavně z vody a soli. Ve skutečnosti zápach vyvolávají bakterie, které se drží na místech, na kterých se potíte nejvíce. Pokud se chcete zápachu zbavit, můžete se pokusit dosáhnout čistého a voňavého podpaží. V tomto článku se dozvíte, jak na to.

Metoda 1 z 3:
Změny životního stylu

  1. 1
    Denně se sprchujte. Měli byste se sprchovat každý den, bez ohledu na to, jak unavení nebo zaneprázdnění jste. Díky tomu bude vaše tělo stále čisté a svěží. Pokud je v noci horko a vy se ráno probudíte zpocení, dejte si sprchu. Po každém cvičení se také důkladně osprchujte. Když se po cvičení nebo sportu neosprchujete, budete zapáchat mnohem více.
    • Pro nejlepší výsledky používejte antibakteriální mýdla. [1]
    • Po sprše se důkladně osušte, abyste neměli vlhké tělo a neusazovaly se vám na něm bakterie.
  2. 2
    Používejte silné deodoranty nebo antiperspiranty. Deodoranty sice nezabrání pocení, ale překryjí zápach bakterií. Antiperspiranty obsahují hliník, který omezuje pocení, a také deodorační látky. Antiperspiranty používejte dvakrát denně – jednou ráno a jednou večer.
    • Pokud vám běžné produkty nestačí, zeptejte se v lékárně na extra silné antiperspiranty.
    • Pokud jste zkusili nejsilnější deodoranty a antiperspiranty na trhu a stále se potíte, zajděte si k lékaři, aby vám předepsal speciální antiperspiranty.
  3. 3
    Noste oblečení z přírodních vláken. Noste bavlněné, vlněné, nebo hedvábné oblečení, ve kterém se nebudete tolik potit. Pokud cvičíte, investujte do kvalitního sportovního oblečení, které odvádí vlhkost z těla. [2]
  4. 4
    Často si měňte oblečení a perte. Když budete nosit jedno tričko několik dní v kuse, budete zapáchat. Po donošení oblečení ho vždy vyperte a nenoste jeden kus oblečení více než dva dny za sebou, bez ohledu na to, jak pohodlný je. Oblečení na cvičení perte – vlhké a špinavé oblečení je ideální pro bakterie, takže byste si tyto kusy oblečení měli prát po každém cvičení.
  5. 5
    Zkuste relaxační techniky. Lidé se často potí ne proto, že by namáhali svá těla, ale proto, že namáhají své mysli. Snažte se zbavit se stresu a relaxovat a uvidíte, že to brzy poznáte i v podpaží. Věnujte se józe, meditaci, nebo si každý den alespoň půl hodiny před spaním odpočiňte. [3]
    • Můžete se vyhýbat situacím, které u vás vyvolávají stres. Pokud jste například ráno vždy ve stresu, protože nestíháte přijít do práce včas, vstávejte o 15 minut dříve, abyste všechno bez problémů stihli.
    Advertisement

Metoda 2 z 3:
Další tipy

  1. 1
    Navštivte lékaře. Pokud trpíte silným zápachem a zkusili jste již všechno možné, abyste se ho zbavili, měli byste zajít k lékaři. Lékař vám předepíše silný antiperspirant a probere s vámi i extrémnější metody. Zde je několik typů léčby, které můžete podstoupit:[4]
    • Chirurgický zákrok, při kterém se odstraní potní žlázy malými řezy do kůže.
    • Chirurgický zákrok, při kterém se oholí nebo vyřeže část kůže s potními žlázami. Je to riskantnější, ale výsledky jsou dlouhodobé.
  2. 2
    Oholte si podpaží. Když budete mít oholené podpaží, bakterie nebudou mít tak příznivé prostředí pro usazování. Pokud se chcete zápachu skutečně zbavit, holte si podpaží při každém sprchování, nebo alespoň jednou za několik dní. [5]
  3. 3
    Vyrobte si vlastní roztok peroxidu vodíku. Smíchejte si jednu lžíci peroxidu s šálkem vody. Namočte si do tohoto roztoku žínku a potírejte si s ní podpaží. Měli byste se tím zbavit většiny bakterií. [6]
  4. 4
    Vyhýbejte se tabáku. Kouření je dalším zlozvykem, který způsobuje zápach.
  5. 5
    Natírejte si podpaží octem nebo odvarem z lísky. Použijte žínku a natírejte si podpaží těmito roztoky. Změníte tím pH pokožky, takže se bakterie nebudou množit. [7]
  6. 6
    Dávejte si do podpaží škrob nebo jedlou sodu. Zamezíte tím vlhkosti a odpudíte bakterie. [8]
  7. 7
    Použijte kamenec.
    • Použijte speciální rukavice do koupele a důkladně se umyjte.
    • Po sprchování se osušte ručníkem.
    • Naneste si do podpaží kamenec.
    • Nakonec použijte trochu kokosového oleje, abyste příjemně voněli.
    Advertisement

Metoda 3 z 3:
Úprava stravování

  1. 1
  2. 2
    Vyhýbejte se alkoholu a nápojům s kofeinem. Jistě milujete svou ranní kávu a několik sklenic vína týdně, ale pokud se chcete zbavit zápachu z podpaží, musíte jejich konzumaci omezit, nebo se jim úplně vyhýbat.
  3. 3
    Dodržujte pitný režim. Když budete pít dost vody, vaše tělo se bude přirozeně čistit a vy budete hezky vonět. Měli byste vypít asi 8-10 sklenic čisté vody denně.
  4. 4
    Jezte potraviny, které vám pomohou zlepšit tělesný zápach. Některé potraviny mají příznivý vliv na tělesný zápach. Patří mezi ně ovoce, zelenina a celozrnné produkty. Tyto potraviny vám pomohou obnovit metabolické funkce a vaše tělo se bude lépe čistit. Když budete jíst zdravě a vyváženě, omezíte také stres, který často způsobuje nadměrné pocení a v podpaží budete mít méně bakterií. [10]
    • Berte potravinový doplněk s pšeničnými klíčky.
    • Jezte petržel, vojtěšku a další listovou zeleninu.
  5. 5
    Jezte potraviny bohaté na chlorofyl. Potraviny, které obsahují hodně chlorofylu, jako je kapusta nebo špenát, se často doporučují lidem, kteří potřebují zmírnit zápach v podpaží. [11]
  6. 6
  7. 7
    Jezte zdravěji. Studie prokázaly, že lidé, kteří mají nadváhu, nebo jedí nezdravě, zatěžují své tělo, takže pro ně pohyb představuje problém a více se potí, což způsobuje horší zápach. Pokud máte nadváhu, měli byste začít jíst zdravě a zhubnout. Díky tomu se zbavíte zápachu v podpaží.
    Advertisement

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku pracovali dobrovolní autoři, kteří jej v průběhu času upravili a vylepšili.
Kategorie: Obecné zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Advertisement