Jak se vyrovnat s tím, že nejste přitažliví

Přiznejme si to – všichni nejsme fyzicky přitažliví. Přestože nám média předkládají obrazy dokonalých lidí, je naprosto v pořádku, že všichni lidé nejsou přitažliví. Jen malá část populace se může pyšnit vzhledem supermodelek. Zbytek lidí jednoduše nezapadá do této kategorie. Pokud nejste přitažliví, nemusíte to brát jako konec světa. V tomto článku se dozvíte, jak akceptovat své tělo a zachovat si zdravé sebevědomí.

Část 1 ze 3: Zapracujte na svém přístupu

  1. 1
    Najděte si na sobě něco, co se vám líbí. Každý má rysy, které jsou přitažlivé. Pokud jste se celé roky zabývali tím, že nejste krásní, zaměřte se na části svého těla, které se vám líbí. Pravděpodobně jste přehlíželi to, na co můžete být pyšní. Upřímně se na sebe podívejte do zrcadla ve chvíli, kdy se budete cítit dobře a kdy nebudete mít špatnou náladu z toho, že nejste krásní. Je více než pravděpodobné, že vypadáte mnohem lépe, než si myslíte.
    • Napište si seznam všech věcí, které se vám na sobě nelíbí a seznam všeho, co se vám na sobě líbí. Do prvního seznamu si můžete napsat například „dlouhý nos, akné, velké nohy“ a do druhého třeba „krásné hnědé oči, hezké klíční kosti, zářivé černé vlasy“.
    • Zamyslete se nad tím, co se na vás líbí vašim přátelům a rodině. Obdivují vaši blízcí vaše dlouhé řasy, nebo vaše široká ramena? Možná se jim líbí vaše neobvyklá barva očí, nebo vaše výška. Když se budete cítit nepřitažliví, vzpomeňte si na jejich lichotky!
  2. 2
    Buďte na svůj vzhled pyšní. Nepřesvědčujte se, že jste škaredý člověk a nemusíte o sebe pečovat. Takové myšlenky nejsou nikdy pravdivé. Když se lidé cítí nepřitažliví, často o sebe přestanou pečovat, nekupují si hezké oblečení a ignorují hygienu. Kvůli tomu potom začnou vypadat skutečně špatně, protože si myslí, že vypadají špatně. Když to budete dělat, budete se cítit mnohem hůř a ostatní lidé se vám budou vyhýbat. Raději buďte na svůj vzhled pyšní a nepřestávejte se o sebe starat.
    • Cvičte! Když budete pravidelně cvičit, budete vypadat skvěle! Kromě toho budete mít i lepší náladu a uvidíte sami sebe v lepším světle.
    • Buďte na sebe hodní. Kupujte si produkty a oblečení, které se vám líbí a sedí vám. Lidé reagují dobře na všechny, kteří se o sebe starají, hezky voní a jsou čistí. Pokud máte peníze navíc, kupte si nějaké hezké šaty, nebo drahý parfém. Díky tomu budete vypadat dobře za každých okolností.
  3. 3
    Berte svoji situaci s humorem. Naučte se zasmát se sami sobě i ostatním. Moderní společnost a její povrchnost je často k smíchu. Je přece směšné, že se lidé bojí toho, že nevypadají dobře! V mnoha ohledech je fyzický vzhled člověka jednou z nejhloupějších věcí, které mohou lidé kritizovat – s tím, jak se kdo narodí, přece není možné nic dělat! Zkuste se na svoji situaci podívat s nadhledem a zasmějte se tomu. Díky tomu se vaše problémy budou zdát snesitelnější.
    • Kromě toho je humor skvělým způsobem, jak si získat nové přátele, kteří nejsou tak povrchní, aby jim záleželo na tom, jak vypadáte.
  4. 4
    Mluvte k sobě pozitivně. Odolejte pokušení sami sebe shazovat. Takové myšlenky nemají žádné opodstatnění a pouze zhoršují vaše sebevědomí. Neříkejte si o sobě nic negativního. Je běžné, že si lidé, kteří si nepřipadají dost hezcí, říkají: „Vypadáš hrozně, jsi škaredý, nikdo tě nikdy nebude chtít“ atd. Když to budete dělat také, budete brzy v depresi a budete sami sebe nenávidět.
    • Každý den si před zrcadlem řekněte alespoň tři lichotky. Pochvalte si hezké vlasy, nebo například výběr líčení, který vám ladí s oblečením. Snažte se udržet si pozitivní pohled na svůj vzhled.
  5. 5
    Věnujte pozornost svým koníčkům, zájmům a vášním. V životě je mnoho věcí, které jsou důležitější, než to, jak vypadáte. Ve skutečnosti vzhled není vůbec důležitý – neodráží žádné vaše úspěchy ani vaši povahu. Pokud se rádi potápíte, nebo například studujete středověké dějiny, věnujte se těmto svým koníčkům a přestaňte se zabývat svým vzhledem.
    • Najděte si svoji vlastní identitu, která zachází pod povrch. Neměli byste sami sebe hodnotit podle toho, jak vypadáte – to je povrchní a hloupé. Když se zamyslíte nad tím, co vás definuje, mělo by to být něco jako „jsem talentovaný spisovatel“, ne „nejsem přitažlivý“.
    Reklama

Část 2 ze 3: Zbavte se negativních vlivů

  1. 1
    Eliminujte ze svého života nezdravé mediální obrazy dokonalých lidí. Zbavte se všech časopisů, knih a článků, kvůli kterým se cítíte špatně. Upravené fotky dokonalých těl, které vídáme ve Vogue a v Cosmopolitanu způsobují, že se normální lidé cítí podřadně a kromě toho popularizují obraz lidského těla, kterého není možné dosáhnout. Tyto fotky jsou pečlivě upravené a vyfocené tak, aby vám prodávaly produkty. Nemarněte čas těmito nerealistickými hloupostmi.
    • Efekt, který mají média na naše vlastní sebepojetí, je velký. Vědecké stuide prokázaly, že vystavení nerealistickým obrazům lidského těla (například v časopisech a reklamách) vede ke zhoršení nálady a způsobuje nespokojenost s vlastním tělem. [1]
    • Pokud se chcete zasmát, najděte si na internetu „magazine Photoshop failures.“ Výsledky vás překvapí – časopisové fotky jsou často tak moc upravené, že výsledek vypadá absolutně směšně a nerealisticky.
  2. 2
    Vykašlete se na lidi, kteří vás pomlouvají. Lidé, kteří vám způsobují, že se necítíte ve svém těle dobře, jsou idioti. Nemáte žádnou povinnost se jejich poznámkami jakkoli zabývat. Netolerujte žádné osobní útoky na svůj vzhled – buď je ignorujte, nebo těmto lidem klidně vysvětlete, že jejich stupidita nezná hranic, když se zabývají tím, jak někdo vypadá. Být nepřitažlivý není ani dobré, ani špatné. Jde jednoduše o životní fakt. Být ale hloupý tak, že vás zajímá cizí vzhled, to je skutečně patetické. Vyškrtněte ze svého života všechny pomluvy.
    • Zkuste poukázat na dětinskost těchto lidí. Když si někdo bude utahovat z vašeho akné, řekněte: „To myslíš vážně? Je ti snad pět let? Prosím tě vzpamatuj se a dospěj!“
  3. 3
    Vyhýbejte se lidem, kteří vám způsobují, že sami sebe nemáte rádi. Někteří vaši kamarádi mají možná nepříjemné poznámky a ani si neuvědomují, že vám tím ubližují. V klidu jim řekněte, že se nechovají hezky a požádejte je, aby s tím přestali. Když se s nimi nebudete moci dohodnout, přestaňte se s nimi stýkat. Nemusíte mít pocit, že musíte jejich řeči tolerovat jen proto, že se s nimi znáte. Když se budete snažit potěšit i lidi, kteří vás ve skutečnosti nemají rádi, půjdete sami proti sobě.
    • Pokud vás někdo šikanuje, nebo vám jinak ubližuje, řekněte to svým rodičům, nebo nadřízeným.
  4. 4
    Řešte svoji sociální úzkost. Jděte ven! Neschovávejte se v rohu a nevyhýbejte se společenským událostem. Být nesmělý není jen nuda – je to taky způsob, jak krmit svoji nejistotu. Pokud máte ze svého vzhledu komplexy a bojíte se kvůli tomu chodit mezi lidi, zamyslete se nad tím, kolik toho umíte a co všechno můžete ostatním nabídnout. Zapojte se do zajímavého rozhovoru, nabídněte někomu drink, zalichoťte někomu, nebo řekněte vtip. Dělejte to, co umíte a snažte se lidi pobavit. Když se budete stranit společnosti, budete se cítit stále hůře a vaše nejistota poroste.
  5. 5
    Nikdy se nesrovnávejte s ostatními. Nemyslete si, že hodnota lidí se zakládá na jejich vzhledu, zejména pokud vám to způsobuje komplexy. I vy jste někdo! Každý člověk je jedinečný a hodnotný. Když si budete myslet, že je někdo lepší než vy jen proto, že vypadá lépe, budete tím sami sebe ponižovat. Tělesný vzhled člověka je skutečně to nejvíce bezvýznamné, podle čeho můžete lidi hodnotit. Nesnažte se měřit podle vzhledu hodnotu lidí a nesrovnávejte se s ostatními.
  6. 6
    Neměli byste negativním myšlenkám čelit sami. Trochu nejistoty můžete sami odehnat, když budete vědomě měnit své zvyky a myšlenkové pochody. Pokud ale trpíte vážnými komplexy ze svého těla, je nutné vyhledat odbornou pomoc. Pokud jsou vaše pocity nejistoty a komplex tak vážné, že vám brání dělat to, co máte rádi, nebo se bojíte, že byste si mohli ublížit, nebo trpíte nějakou poruchou příjmu potravy, vyhledejte pomoc. Nejde o to, že byste nebyli normální. Nemusíte se stydět za to, že potřebujete pomoci – průzkum z roku 2004 odhalil, že více než čtvrtina dospělých lidí se v posledních dvou letech léčila s duševní poruchou.
    • Pokud nevíte, jak postupovat, objednejte se k nějakému terapeutovi. Ten dokáže zhodnotit váš stav a doporučit vám vhodnou léčbu nebo návštěvu psychiatra.
    Reklama

Část 3 ze 3: Naučte se milovat sami sebe

  1. 1
    Miřte výše, než jen k atraktivnímu vzhledu. Fyzický vzhled je velmi povrchní. Jste více, než jen to, co je vidět navenek. Je v pořádku pečovat o svůj vzhled, ale když se budete zabývat pouze vzhledem, nebude to zdravé. Máte velký potenciál v oblastech, které nemají se vzhledem nic společného – nikomu nezáleží na to, jak vypadá prezident, astronaut, nebo jaderný fyzik! Snažte se dosáhnout velkých věcí a uvědomte si, že vaše přitažlivost vám u těchto věcí stejně bude k ničemu.
  2. 2
    Buďte sebejistí. Sebevědomí dokáže s naším pohledem na vlastní tělo udělat divy. Když budete každý den sebevědomí a budete si uvědomovat, že máte velké štěstí a že jste skvělý člověk, velmi brzy se budete cítit lépe. Když se cítíte špatně, je snadné si myslet, že nejste hezcí. Koneckonců vám přece nejde vůbec nic! Když ale budete sebejistí, budete se cítit úplně jinak. To, co se vám na sobě dříve nelíbilo, se vám začne líbit. Krása je v oku toho, kdo se vídá – to platí i pro vás! Měli byste vědět, že jste krásní. Když si to budete říkat, brzy se tak budete cítit a budete tak i vypadat.
    • Pracujte na tom, co vás baví. Když dosáhnete svých cílů a uvidíte své pokroky, budete se cítit mnohem sebejistěji.
  3. 3
    Myslete si, že si vás ostatní lidé cení. Je snadnější milovat sama sebe, když vás milují i ostatní lidé. Když si ale budete myslet, že jste nepřitažliví, bude pro vás těžké být otevření a přátelští, protože si budete myslet, že vás lidé nemají rádi a nelíbíte se jim. Nepředpokládejte, že jsou všichni lidé nepřátelští jen proto, že vám chybí sebevědomí. Nepřemýšlejte nad tím, co si o vás myslí hloupí lidé a nebavte se s nimi. Ptejte se kamarádů, jak se mají, pochvalte jim nové oblečení, pogratulujte jim k úspěchům. Jistě budete překvapení tím, jak hezky se k vám budou chovat.
    • Někdy si sami vytváříme nepřátelské prostředí tím, že se držíme svých představ, místo skutečných faktů. Když se přestanete zabývat svými nedostatky a dáte se s někým do řeči, brzy uvidíte, že se budete cítit sebejistěji a ostatní vás budou brát jako člověka, se kterým se lidé cítí dobře.
  4. 4
    Akceptujte sami sebe. Skutečným ukazatelem krásy je být dobrým člověkem – mít své slabé i silné stránky, své sny a naděje. Snažte se neskrývat svoji vnitřní krásu za masky a stud způsobený vzhledem. Je těžké být šťastný, když se snažíte být někým, kým nejste. Uvědomte si, že jste tím, kým jste. Nikdy nebudete moci být nikým jiným. Proč byste tedy měli marnit čas a snažit se být někým jiným, když můžete být šťastní a spokojení?
    Reklama

Tipy

  • Cvičte. Ať už se snažíte zhubnout nebo si jen udržet kondici a pobavit se, při cvičení vaše tělo vylučuje endorfiny, které vám pomohou cítit se dobře.
  • Dostatečně spěte. Budete se cítit lépe a budete se sami sobě více líbit.
  • Realistická ženská těla nejsou ta, která vidíme v časopisech. Jsou to těla našich matek, našich učitelek, kamarádek atd.
  • Studujte slavné historické postavy, které dosáhly skvělých úspěchů, i když nevypadaly jako supermodelky a modelové.
  • Místo prohlížení módních časopisů hledejte krásu v přírodě.
  • Najděte si někoho z rodiny, komu se budete moci svěřit se svými problémy. Když vám někdo nabídne obětí a ujistí vás, že je vše v pořádku, hodně vám to pomůže.
  • Napište si nějaké pozitivní heslo o sobě a často si ho opakujte.


Reklama

Varování

  • Často se říká, že krása je v oku toho, kdo se dívá. Buďte tedy opatrní a nedovolte, aby vaše nejistoty automaticky zdiskreditovaly něčí pokus o upřímný kompliment.
  • Pokud máte starosti se svým vzhledem s tím, jak vás ostatní lidé vnímají, možná byste měli vyhledat profesionálního terapeuta, který bude naslouchat vašim obavám a pomůže vám najít řešení.
Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 39 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama