Jak se vyhnout striím v těhotenství

Strie jsou přirozeným důsledkem těhotenství, kdy se kůže na břiše roztáhne, protože se ženě břicho zvětšuje. Ze začátku jsou to červené čárky, které postupem času zesvětlují. Je ovšem možné se striím v těhotenství vyhnout, nebo alespoň omezit jejich vzhled. V tomto článku se dozvíte, jak toho dosáhnout pomocí změn životního stylu a péče o pleť jak před narozením dítěte, tak po jeho narození.

Metoda 1 z 3:
Změny životního stylu

  1. 1
    Jezte zdravě a vyváženě.[1] Pokud jste těhotná, pravděpodobně již jíte zdravě a vyváženě, abyste měla jistotu, že vaše dítě dostává všechny potřebné vitamíny a živiny. Když začnete jíst potraviny, které vám pomohou zlepšit zdraví a elasticitu pokožky, můžete se striím úplně vyhnout. Začněte jíst tyto potraviny:
    • Potraviny bohaté na antioxidanty, které vyživují a chrání pokožku. Jezte špenát, borůvky, jahody a další čerstvé ovoce a zeleninu.
    • Potraviny s obsahem vitamínu E, který chrání buněčné membrány – ořechy, semena, avokádo, brokolice a listová zelenina.
    • Potraviny s obsahem vitamínu A, který pomáhá regenerovat pleť. Jezte mrkve, batáty, manga, salát a červené papriky.
    • Potraviny s obsahem omega-3 mastných kyselin, které ozdravují buněčné membrány a zajistí vám pevnou pleť. Patří mezi ně ryby, rybí tuk, ořechy, vejce a ústřice.
  2. 2
    Dodržujte pitný režim. Voda detoxikuje vaše tělo a vypne vám pleť, takže se vám pokožka bude moci přirozeně natahovat. Nezapomínejte stále dostatečně pít:
    • Každý den vypijte alespoň 8 sklenic vody. Pokud máte problém pít čistou vodu, noste si s sebou velkou lahev vody a během dne si ji 2-3x doplňte, abyste dohromady vypila alespoň dva litry vody.
    • Pijte bylinkové čaje. Když budete pít čaje bez kofeinu, dodáte svému tělu tekutiny a nebudete muset pít stále jen čistou vodu.
    • Jezte vodnaté druhy ovoce a zeleniny. Jezte zeleninu, která obsahuje hodně vody. Saláty, okurky, papriky, nebo celer obsahují velké množství vody. Můžete jíst také jahody, vodní meloun a další vodnaté druhy ovoce.
  3. 3
    Cvičte i v těhotenství. Když budete cvičit, zlepšíte svůj krevní oběh a zajistíte, že si vaše pleť udrží elasticitu. [2] Kromě toho díky cvičení nebudete přibírat tak rychle a strie se vám nebudou tvořit. Měla byste cvičit každý den. Zkuste například tyto druhy cvičení:
    • Cvičte cviky vhodné pro těhotné ženy. Protahování, Kegelovy cviky a další jednoduché pohyby vám rozproudí krev a zajistí, že pro vás těhotenství bude méně nepříjemné. [3]
    • Zkuste jógu určenou pro těhotné ženy a další pomalejší druhy cvičení. Jóga a pilates vás skvěle protáhnou, aniž byste se musela pohybovat nepříjemně.
  4. 4
    Přibírejte postupně. Strie se tvoří, když velmi rychle přibíráte na váze. Když budete přibírat velmi pomalu a postupně, budete mít větší šanci, že se jim vyhnete.
    • Nejezte za dva. Měla byste jíst o něco více, než před otěhotněním, ale neměla byste jíst zbytečně dvakrát tolik kalorií. [4]
    • Když budete mít na něco chuť, dejte si jen trochu a dojezte se ovocem nebo zeleninou. Uspokojíte své chutě a nepřejíte se nezdravým jídlem.
    Reklama

Metoda 2 z 3:
Pečujte o svoji pleť v těhotenství

  1. 1
    Každý den si kartáčujte pokožku. Zbavujte se mrtvých kožních buněk pomocí suchého kartáče, který vám rozproudí krev a udrží vaši pokožku zdravou. Doporučuje se používat ho i na již vzniklé strie, ale můžete se kartáčovat i preventivně.
    • Používejte kartáče z přírodních vláken. Štětiny by měly být tuhé, ale ne příliš tvrdé.
    • Začněte od nohou a postupujte nahoru směrem k srdci. Zaměřte se na oblasti, na kterých by mohly být strie problémem, například na hýždě a na břicho. Po vykartáčování si dejte sprchu, abyste se zbavila mrtvých kožních buněk.
    • Nekartáčujte si prsa. Pokožka na nich je příliš citlivá a mohla byste si ji poškodit.
  2. 2
    Nepoužívejte žádné chemikálie. Komerční sprchové gely a mýdla obsahují sulfáty, které vysušují pleť a po nějaké době omezují její elasticitu. Používejte přírodní sprchový gel s obsahem olejů, který vaší pleti dodá vlhkost.
    • Můžete použít kokosový olej. Natřete si ho na pokožku, opláchněte se teplou vodou a osušte se měkkým ručníkem.
    • Není nutné používat silné sprchové gely, zejména pokud máte suchou pokožku. Myjte se vlažnou vodou a opatrně si pleť osušte.
  3. 3
    Používejte tělová mléka. Je důležité dodat pokožce vlhkost a pravidelně si natírat břicho, boky, záda, stehna, nohy a další místa na těle, kde by se mohly strie objevit. Pravidelným používáním tělových mlék vyživíte pleť a dodáte jí vlhkost, takže si kupte mléko určené speciálně pro těhotné ženy, nebo používejte přírodní olej.
    • Bio olej, kakaové máslo, mandlový olej, bambucké máslo, nebo kokosový olej jsou účinné a oblíbené přípravky, kterými si v těhotenství můžete natírat pokožku. Lanolin, který se vyrábí z oleje ovcí, také funguje skvěle.
    • Ráno po koupeli a večer si pleť natřete mlékem nebo olejem. Pokud vás pokožka svědí, protože se roztahuje, měla byste si ji natírat častěji.
  4. 4
    Používejte opalovací krém. Pokud jdete plavat, nebo se chystáte trávit čas na slunci, natřete si břicho, boky, hrudník i další místa na těle dostatečným množstvím opalovacího krému. Sluneční paprsky pokožku poškozují, takže je důležité se v těhotenství dobře chránit.
    Reklama

Metoda 3 z 3:
Pečujte o své tělo i po narození dítěte

  1. 1
    Stále jezte zdravě a starejte se o svoji pokožku. Nepřestávejte jíst ovoce, zeleninu, ořechy, ryby a další zdravé potraviny ani po narození vašeho dítěte. Období po narození je velmi důležité. Když své pleti dodáte dostatek vitamínů, bude schopna se zotavit a strie se vám neobjeví.
    • Neměla byste hned po porodu držet drastické diety. Hubněte postupně, stejně jako jste přibírala, aby měla pleť čas se stáhnout.
    • Stále pijte co nejvíce vody, abyste tělu dodala potřebné tekutiny.
  2. 2
    Začněte cvičit. Po narození dítěte už se nemusíte ve cvičení omezovat tak jako v těhotenství. Cvičte čtyřikrát nebo pětkrát týdně a zaměřte se na následující oblasti:
    • Posilování. Když budete mít silné svaly, budete mít pevnější pokožku. Posilujte pod dohledem trenéra, který vám pomůže vybrat nejvhodnější cviky.
    • Aerobní cvičení. Plavání, běh a jízda na kole vám rozproudí krev a zajistí, že budete mít pevnou a hladkou pokožku.
  3. 3
    Pečujte o strie. Pokud se vám strie objevily, což se může stát i když budete dodržovat všechna pravidla, začněte se o ně starat hned ze začátku. Kupte si krém proti striím s obsahem kyseliny glykolové a natírejte si s ním všechna místa, na kterých se vám strie objevily.
    • Krémy na předpis obsahují retinoidy, které byste neměla používat v době, kdy kojíte. Tyto krémy jsou proti striím účinné, ale pokud své dítě kojíte, nepoužívejte je. [5]
    • Když budete používat krémy s kyselinou glykolovou i krémy s retinoidy, dosáhnete lepších výsledků. [6]
    • Pokud vám tyto produkty nepomohou zbavit se strií, můžete podstoupit léčbu laserem. [7]
    Reklama


Tipy

  • Můžete si vyrobit i vlastní krém proti striím z kakaového másla, olivového oleje a krému s vitamínem E.
  • Strie jsou do určité míry genetické. Pokud je měla vaše matka, pravděpodobně je budete mít taky, i když se vám možná povede zmírnit jejich vzhled.
Reklama

Varování

  • Používejte pouze produkty, které smíte používat v těhotenství a během kojení.
Reklama

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama