Jak se oblékat podle typu postavy

Ženy mají všechny možné tvary a velikosti. Jak tedy najít oblečení, které se hodí přímo pro váš typ postavy? Klíčem je znát své proporce a využívat módu k tomu, abyste vyzdvihla své nejlepší rysy – a skryla nedostatky!

Metoda 1 z 2:
Zjistěte, jaký máte typ postavy

  1. 1
    Identifikujte svůj tělesný typ. Soustřeďte se na své křivky. Prohlédněte si, jak se spojuje vaše poprsí, pas a boky.[1]
    • Změřte si obvod prsou, pasu a boků. Záleží na velikosti každé části těla (obvod v centimetrech), podle poměru mezi nimi pak budete schopna určit typ své postavy a tím pádem i oblečení, které vám bude slušet. [2]
    • Ve většině západních zemí jsou za ideál považovány míry 90 – 60 – 90. Nicméně nemusíte se pokoušet o to, dosáhnout těchto modelkovských mír. Jednoduše se podívejte do zrcadla a určitě bez problémů určíte svůj tělesný typ.
  2. 2
    Typ postavy jablko. Všeobecně řečeno je tento tělesný typ mohutnější v horních partiích. Jablko je tvar postavy typický pro 14 procent žen, které mají obvod poprsí o více než sedm centimetrů větší, než je obvod boků. Podívejte se do zrcadla a hned uvidíte, jestli jste nebo nejste typ jablko.[3][4]
    • Štíhlé končetiny, obzvlášť paže, a přitom široká ramena, to je obvykle typický znak tohoto druhu postavy.
    • Případná nadváha se soustředí okolo středu těla a hrudníku, takže to může někdy vypadat, jako když máte obrovské poprsí a vyklenuté břicho.
    • Jestliže máte poprsí od přírody spíš drobnější, váha se vám může hromadit především v pase.
    • Těsně pod středem těla může být lehce definovaný pas, který pomůže odlehčit “těžkou” horní část těla.
    • I když vrchní část těla bývá robustnější, obvykle má jablko štíhlé, někdy dokonce pěkně vypracované nohy.
  3. 3
    Opačný tělesný typ než jablko, je tělesný typ hruška. Tato postava je naopak těžší na spodek (má tvar trojúhelníku) a má ji přibližně 20% žen, které mají výrazně větší obvod boků, než obvod prsou.[5][6]
    • Postavu typu hruška poznáte snadno, vaše spodní část těla – boky, stehna a někdy i pozadí, jsou velmi výrazné.
    • Ramena jsou užší, zakulacená a ne tak široká.
    • Většinou se tato postava popisuje jako “plná křivek”. Jednoduše ji poznáte, když si prohlédnete své nohy – bývají viditelně širší, svalnatější a plnější ve srovnání s dalšími částmi těla.
  4. 4
    Ověřte si, zda máte rovnou/chlapeckou postavu. Asi 46% žen je právě tohoto tělesného typu, který má pas přibližně stejně široký jako boky i poprsí. Vaše silueta není plná křivek, jako u postav typu jablko nebo hruška. Místo toho vypadá téměř rovná, s plochými rameny.[7]
    • Na rozdíl od předchozích dvou tělesných typů se chlapecká postava nejlépe pozná, když se přeměříte. Během měření si všimněte, zda je obvod vašeho poprsí o 2,5 – 20 cm větší, než obvod vašeho pasu.
    • Když se postavíte rovně, v oblasti pasu by neměly být vidět žádné křivky.
    • Váš hrudní koš určuje většinu tvaru postavy, v tomto případě nebude pas téměř znatelný, a postavě budou scházet křivky.
    • Navzdory rovnému tvaru horní části těla můžete stále mít výrazný spodek (podobný jako postava tvaru hrušky), nebo široký hrudní koš s trochou nadváhy okolo středu těla.
  5. 5
    Zkontrolujte, zda máte postavu tvaru přesýpacích hodin. Je to nejméně častý tělesný typ, který má pouhých 8% žen. Obvod prsou a obvod boků je prakticky stejný, obvod pasu je výrazně užší.[8][9]
    • Na rozdíl od ostatních typů postavy si určitě všimnete, pokud jste vzácné přesýpací hodiny, protože máte dobře definovaný úzký pas.
    • Vaše křivky jsou krásné na všech správných místech. Případný tuk se obvykle ukládá rovnoměrně.
    • Když se podíváte do zrcadla, všimnete si, že vaše boky a poprsí mají stejnou šířku.
    • Stále můžete mít postavu tvaru přesýpacích hodin, ačkoli máte i následující: lehce kýtovité paže, širší ramena, a lehce plnější spodní polovinu těla.
  6. 6
    Myslete na to, že s trochou úsilí můžete svůj tělesný typ pozměnit. Dostat se z jednoho druhu postavy ke druhému je možné s pomocí diety a cvičení. Pokud chcete, aby vám padlo určité oblečení, promyslete si případné změny životního stylu.
    • Jedno cvičení nevyhovuje každému. Najděte si takové, které vám pomůže dosáhnout vašeho cíle co nejrychleji. Například pokud byste chtěla hubenější postavu (užší pas), budete muset cvičit raději kardio, než zvedat činky.
    • Poznejte, jaká je vaše přirozená postava. Existují tři hlavní tělesné typy: endomorfní (tělo, které je náchylnější k ukládání tuku, ektomorfní (nejrychleji spaluje tuky) a mezomorfní (atletická postava, kterou je možné udržovat neustálým cvičením).
    • Kardio a silová cvičení se pro změnu tělesného typu používají nejčastěji. Když budete vědět, zda od přírody spíš ukládáte tuk, a nebo ho naopak rychle pálíte, můžete si sestavit cvičební plán na míru, který bude přesně vyhovovat vašim potřebám.[10]
    • Pamatujte, že ideál krásy se neustále mění. Nemusíte mít tělo jako modelka, abyste mohla nosit prakticky cokoliv.[11]
  7. 7
    Podívejte se na své tělo z pohledu genetiky. Rodinné geny mají na tělesný typ velký vliv. Prohlédněte si ostatní ženy ze své rodiny a zamyslete se nad tím, jak většina z nich vypadá, jak se obléká a jak se svým tělesným typem pracuje.
    Reklama

Metoda 2 z 2:
Konkrétní oblečení pro každou postavu

  1. 1
    Vhodné oblečení pro postavu typu jablko. Pro úspěšné obléknutí tohoto typu je nezbytné odpoutat pozornost od středu těla a vhodným způsobem zvýraznit přednosti.
    • Sledujte své křivky a detaily soustřeďte do horní a spodní třetiny těla.
    • Nepřitahujte pozornost k pasu a ramenům/pažím (noste delší rukávy) a snažte se upoutat na plný dekolt a krk (noste například výstřihy do V).
    • Vybírejte si padnoucí kalhoty s rovnými nohavicemi, nebo střihy skinny, které pomohou vyvážit široká ramena a/nebo mohutnou horní část těla. Pas kalhot a sukní by měl končit těsně pod kyčelní kostí, aby odvedl pozornost od středu těla.
    • Vyhýbejte se šatům a páskům, které jsou těsně obepnuté v pase. Pokud ho přeštípnou, mohou se ukázat křivky, které byste si raději nechala pro sebe.
    • Noste topy, které splývají přes vaše křivky, pokud je chcete zakrýt.
    • Zvýrazněte rysy, které jsou dále od pasu, případně pas zamaskujte tmavšími barvami.
  2. 2
    Naučte se, jak obléknout postavu typu hruška. Trik při oblékání tohoto typu těla je nosit oblečení, co lehce přidává na objemu v oblasti ramenou a prsou. Věnujte pozornost horní části těla a snažte se opticky zmenšit spodní polovinu.
    • Máte-li typ postavy hruška, existují triky na to, jak opticky zeštíhlet silnější boky a stehna, jestliže na ně nechcete příliš upozorňovat.
    • Snažte se o vyvážený poměr mezi horní a spodní částí těla. Noste topy, které vám zvýrazní partii ramen.
    • Nenoste kalhoty ani legíny, které vám příliš zeštíhlují nohy, pokud máte postavu typu hruška.
    • Není špatný nápad nosit podprsenku push-up, která vám zvýrazní poprsí. Dbejte jen na to, aby měla správnou velikost.
    • Noste kalhoty s rovnými, nebo jen lehce přiléhavými nohavicemi. Skinny džíny, které jsou u kotníků obepnuté, mohou dolní polovině těla dát tvar obráceného trojúhelníku. Obepnuté nohavice mohou nohy opticky rozšířit, obzvlášť ve srovnání se štíhlou horní částí těla.
  3. 3
    Naučte se obléknout rovnou/chlapeckou postavu. U tohoto typu těla je důležité volit oblečení, které ji opticky rozčlení – musíte vytvořit křivky od pasu dolů i od pasu nahoru.
    • Máte-li tento typ postavy, můžete si "zvýraznit" pas a podpořit křivky, abyste působila více žensky.
    • Když přidáte volány a řasení, dodáte oblečení objem a texturu (a také ženskost), což se odrazí na vaší postavě.
    • Držte se dál od pytlovitých džínů a unisexového oblečení, ať zbytečně nevypadáte jako kluk.
    • Zásobte se minisukněmi a punčocháči jasných barev, abyste maximálně využila své pěkné nohy. Přidáte tak tvary i jinak rovnému tělu.
    • Noste pásky a šaty, které vám zvýrazní pas. Je to nutnost, protože jen tak vytvoříte iluzi křivek.
  4. 4
    Naučte se oblékat postavu tvaru přesýpacích hodin. Vyhýbejte se všemu, co z vás udělá krabici! Jste jedna z mála vyvolených, které mají přirozené, ženské křivky, tak se je nebojte ukázat!
    • Udělejte ze svého pasu střed zájmu, na který se soustředí pozornost. Znamená to nosit přiléhavé oblečení a doplňky přesně v nejužším místě pasu. Když k této oblasti přitáhnete pozornost, vaše křivky ještě více vyniknou.
    • Snažte se zdůraznit vaši siluetu tím, že budete kopírovat křivky těla. Nenoste volné oblečení, ve kterém se budete ztrácet.
    • Zvýrazněte svůj pas, abyste vyvážili poměr mezi horní a spodní polovinou těla. Využijte pásků a šatů, které jsou projmuté v pase.
    • Pamatujte, že jen proto, že máte postavu tvaru přesýpacích hodin, nemusíte nosit oblečení, ve kterém se budete stydět. Pokud vám připadá výstřih příliš velký, nebo lem šatů moc krátký, nechte oblečení na ramínku a vyberte si něco jiného.
    • Dodejte tvar svým ňadrům. Máte-li postavu tvaru přesýpacích hodin, pravděpodobně máte i slušně velká prsa. Vaší hlavní starostí je tedy podprsenka, která prsa dostatečně podepře, takže váš dekolt bude vypadat plný a nikoli povolený.
    • Kupujte si topy a šaty s výstřihem do V – ženám s větším poprsím velmi sluší. Pokud ke svému hrudníku nechcete přitahovat pozornost, nenoste výrazné náhrdelníky a raději zvolte velké náramky.
    Reklama

Tipy

  • Zamluvte si profesionální zkoušení podprsenky – může vám doslova změnit život a váš hrudník bude vypadat fantasticky.
  • Barvy a vzory si vybírejte s rozmyslem. Pokud máte křivky, bochánky a nerovnosti, které chcete zakrýt, noste na místě raději jednobarevný tmavší odstín (černou, tmavě modrou, tmavě vínovou).
  • Jste-li velmi drobná (štíhlá a malého vzrůstu), vyhýbejte se kabátům a šatům v délce až na zem – srazí vás zbytečně k zemi. Vybírejte si zkrácené délky kabátů, noste šortky a minisukně, které vaší drobné postavě zajistí správné proporce. Oblečení v jednom odstínu nebo s vertikálními pruhy vás opticky prodlouží. Nebojte se ani vysokých podpatků! Prodlouží vám nohy.
  • Zvažte všechny své možnosti. Nedělejte rychlé soudy a neodmítejte něco jen proto, že jste to nikdy nenosila. Vystupte občas ze své komfortní zóny a zkoušejte nové věci!
  • Ať už máte jakýkoliv typ postavy, neuděláte chybu, když si opticky prodloužíte nohy.
  • Šaty a topy se zavinováním přes hrudník a v pase vám budou slušet pouze tehdy, pokud máte plné poprsí. Jinak vám můžou opticky prsa o hodně zmenšit (dvojnásob to platí pro postavu typu hruška), nebo vám z hrudníku a ramenou udělat plochou krabici (pokud máte rovnou/chlapeckou postavu).
  • Máte-li ploché břicho a nebojíte se ho ukázat, můžete si opticky přidat centimetry přes hrudník nošením crop topů (zkrácených) – v kontrastu se štíhlým břichem se bude váš hrudník jevit větší.
  • Na místech, která chcete zvýraznit, se nebojte nosit jasné barvy a vzory – tak odvedete pozornost od problémových partií!
Reklama

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 32 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.
Kategorie: Móda

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama