Jak rychle vystřízlivět

Spoluautor Jurdy Dugdale, RN

Pijete a skvěle se bavíte s přáteli, když najednou zavrávoráte a upadnete, a nebo se vám začnou motat slova. Díky tomu si uvědomíte, že jste toho možná vypili trochu více. Toto je běžná situace, ve které se můžete ocitnout, a naštěstí pro vás, existuje několik časem prověřených způsobů, jak vystřízlivět. Pokud se budete držet postupu a vyhnete se chybným taktikám, budete moci vystřízlivět rychle a vyhnout se tak kocovině, která by vás druhý den neminula. Tyto taktiky vás také mohou udržet dlouhodobě střízlivé.

Metoda 1 z 3:
Nezbytné kroky pro vystřízlivění

  1. 1
    Přestaňte hned pít. Udělejte to hned, jakmile si uvědomíte, že jste již více opilí, než jste chtěli. Ať už máte v ruce jakýkoliv drink, odložte jej.[1]
    • Lidskému tělu trvá hodinu, než zpracuje nápoj, který konzumujete. Takže pokud jste si během jedné hodiny dali dva až tři drinky, vašemu tělu bude trvat dvě až tři hodiny, než jej úplně zpracuje.
  2. 2
    Pijte vodu. Požádejte obsluhu o velkou sklenici vody, nebo si ji nalijte sami. Doporučuje se vypít jednu sklenici vody o obsahu 240 ml na každý jeden alkoholický nápoj, který zkonzumujete. Po každém drinku si tedy dejte sklenici vody, než si dáte další drink.[2]
    • Než si půjdete lehnout, dejte si také sklenici vody. Protože časté návštěvy toalety v důsledku vyššího příjmu vody vám mohou vyplavit také sůl z těla, dejte si do sklenice vody špetku soli.[3]
  3. 3
    Zobejte arašídy nebo krekry. Některé bary nabízejí zdarma pohoštění pro zákazníky v podobě arašídů nebo krekrů. Pokud tedy popíjíte někde, kde je lehké občerstvení k dispozici, využijte příležitosti dostat do žaludku také něco k jídlu. Pokud si během pití dáte něco lehkého k jídlu, nebudete následně tolik opilí, jako byste byli při pití na lačný žaludek.
    • Vyhněte se velkým porcím těžkého a tučného jídla, bylo by vám po nich zle.
  4. 4
    Dopřejte si 30 minut spánku. Čas je totiž jediným lékem na vystřízlivění a odpočinek je tak skvělým způsobem, jak rychleji vystřízlivět. Jakmile máte v žaludku nějaké jídlo a napili jste se vody, nastavte si budík na 30 minu a zdřímněte si.[4]

Metoda 2 z 3:
Vyhněte se chybným taktikám pro vystřízlivění

  1. 1
    Nedávejte si studenou sprchu. Studená sprcha vás sice probere, ale nezmírní účinky alkoholu. Naopak, studená sprcha může vašemu tělu přivodit šok, pokud jste opravdu opilí nebo již máte otravu alkoholem.[5]
  2. 2
    Omezte kávu. Šálek kávy vás možná probere a dodá vám pocit osvěžení, takže jeden si klidně dejte. Vyhněte se však většímu množství, protože káva odvodňuje, byli byste dehydrovaní. Nevěřte obecným radám, které tvrdí, že díky kávě vystřízlivíte a snížíte obsah alkoholu v krvi, není tomu tak.[6]
  3. 3
    Nenuťte se do zvracení. Tato taktika nebude fungovat, pokud to neuděláte ihned po požití panáku. Jakmile se alkohol absorbuje do vašeho systému, tzn., již se cítíte omámeně, je pozdě. Svému tělu zvracením jen škodíte, protože přicházíte o tekutiny a budete dehyrovaní.[7]
    • Pokud to opravdu potřebujete, vyzvracejte se. Je to způsob, kterým se tělo snaží zbavit alkoholu.
    • Z důvodu bezpečnosti požádejte kamaráda, aby s vámi zůstal, když zvracíte, abyste třeba neupadli a neporanili se, protože se vám motá hlava.

Metoda 3 z 3:
Příprava na večer s alkoholem

  1. 1
    Jezte jídlo bohaté na uhlohydráty. Než začnete pít, tak je ten správný čas na to najíst se něčeho, co obsahuje hodně uhlohydrátů. Jakmile začnete pít, uhlohydráty do sebe natáhnou přebytečný alkohol. Mléčné výrobky a potraviny s přírodními tuky jsou také skvělé, protože obalí sliznici žaludku. To zpomalí vstřebávání alkoholu do systému.[8]
    • Příklady pokrmů, které si můžete před pitím dát zahrnují těstoviny, falafel, burger nebo sendvič, pizza nebo avokádo.[9]
  2. 2
    Omezte pití. Snažte se omezit pití jen na určitý počet drinků. Jen díky tomu toho nevypijete příliš. Jedním způsobem, jak toho dosáhnout, je například to, že si s sebou do baru vezmete jen omezený rozpočet. Tak si nekoupíte příliš drinků. Druhým způsobem je například to, že barmanovi řeknete, aby vám už později nenaléval. Můžete si také dát i nealkoholické drinky v průběhu večera.[10]
    • Můžete také procvičovat sebekázeň a říci si, že si dáte jen 3 až 4 drinky za noc. Dělejte to tak, že si mezi jednotlivými drinky dávejte 30 minut pauzu, kdy budete pít jen vodu.
    • Sledujte, kolik drinků jste vypili. Můžete to udělat tak, že požádáte barmana, aby neodnášel vaše prázdné sklenice.
    • Než začnete pít, požádejte kamaráda, aby vám dal vědět, až budete mít vypitý domluvený počet drinků.
  3. 3
    Nemíchejte různé druhy pití. Vyhněte se míchání piva a tvrdého alkoholu, obzvláště pokud jste nejdříve pili pivo. Nemíchejte mezi sebou ani tvrdý alkohol jako například vodku, rum a whisky. Držte se raději jednoho druhu pití, ať už je to pivo, tmavý nebo světlý tvrdý alkohol nebo víno.[11]
    • Světlý tvrdý alkohol, jako je vodka a gin jsou pro váš organismus lehčí než tmavý tvrdý alkohol, jako je whisky a burbon.
  4. 4
    Pijte pouze pivo. Opít se z piva trvá obvykle déle. Je to díky tomu, že pivo obsahuje větší objem tekutiny než ostatní alkohol. Pokud se snažíte neopít se příliš, zkuste pít v průběhu večera jen pivo.

Varování

  • Když pijete, vždy se ujistěte, že máte bezpečný způsob, jak se dostat domů. Chcete-li zabránit nehodám při řízení vozidla pod vlivem alkoholu, vyberte určeného řidiče a informujte barmana, kdo to je.
  • Přestaňte pít, pokud je vám špatně a nebo když máte pocit, že již nevnímáte své okolí.
  • Otravu alkoholem berte vážně, je nebezpečná a pro vaše tělo velmi škodlivá. Pokud si myslíte že máte vy nebo někdo ve vašem okolí otravu alkoholem, ihned se vydejte na pohotovost.
  • Pokud je vám špatně ještě předtím, než začnete pít, berete antibiotika, antihistaminika nebo pijete za horkého počasí a nepijete mimo alkohol i vodu, může být otrava daleko horší. Za těchto okolností alkohol nikdy nepijte.
  • Pití nadměrného množství alkoholu a následné pití vody může vést k zadržování moči, protože máte příliš plný měchýř. Během pití proto choďte na toaletu, aby nedocházelo k zadržování moči.

O tomto wikiHow

Lékařská revizní komise
Spoluautorem tohoto článku je Jurdy Dugdale, RN. Jurdy Dugdale je registrovaná zdravotní sestra na Floridě. Ošetřovatelskou licenci získala od Florida Board of Nursing v roce 1989.
Kategorie: Závislosti

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne