Jak přestat příliš přemýšlet

Je zlaté pravidlo přemýšlet dříve než mluvíte, ale můžete se dostat do problémů, když přemýšlíte tak moc, že nejednáte, nebo se promyslíte do stavu nekontrolovatelné úzkosti. Hledáte cestu jak přestat přemýšlet příliš mnoho?

Metoda 1 z 3:
Pusťte své myšlenky

  1. 1
    Přijměte, že přemýšlíte příliš mnoho. Stejně jako jídlo, přemýšlení je něco, co potřebujeme dělat, abychom přežili, takže je někdy těžké hodnotit, kdy toho děláte příliš. Nicméně je několik červených vlajek, že pro vaše vlastní dobro přemýšlíte příliš mnoho. Tady je několik z nich:
    • Jste stravování stejnou myšlenkou pořád dokola? Neděláte při přemýšlení o této konkrétní věci pokroky? Pokud ano, může to být znamení, že byste se měli pohnout.
    • Analyzovali jste stejnou situaci z milionu úhlů? Pokud najdete příliš mnoho způsobů, jak se na věc podívat, než se rozhodnete, jak se chovat, můžete být kontraproduktivní.
    • Vyhledali jste při přemýšlení o konkrétní věci pomoc vašich dvaceti nejbližších přátel? Pokud ano, je čas uvědomit si, že můžete požádat o tolik názorů na stejnou myšlenku, až z toho zešílíte.
    • Říkají vám lidé neustále, abyste přestali nad vším tolik přemýšlet? Dobírají si vás pořád za rozjímání, filozofování nebo zírání z okna do deště? Pokud ano, může na tom něco být.
  2. 2
    Meditujte. Pokud se cítíte, jako byste nevěděli jak přestat přemýšlet, potřebujete se naučit, co to je "nechat jít" vaše myšlenky tak, aby to bylo něco, co můžete udělat úmyslně. [1] Představte si, že přemýšlení je jako dýchání, děláte to celou dobu, aniž byste si to uvědomovali. Ale pokud potřebujete, můžete váš dech zadržet. Meditování vám pomůže naučit se, jak uvolnit vaše myšlenky.
    • Strávení jen 15-20 minut každé ráno meditací může mít dramatický dopad na vaší schopnost zůstat v přítomnosti a nechat jít všechny vaše obtěžující myšlenky.
    • Můžete meditovat také v noci, aby vám to pomohlo se ukolébat.
  3. 3
    Cvičte. Běhání nebo dokonce energická chůze vám může pomoci dostat vaší mysl od všech těch otravných myšlenek a zaměřit se na vaše tělo. Účast na něčem obzvlášť aktivním, jako je power jóga, bojová umění nebo plážový volejbal, vás tak zaměří na vaše tělo, že nebudete mít čas na vaše myšlenky. Tady je několik skvělých věcí na vyzkoušení:
    • Zapojte se do kruhových tréninků. Muset vyměnit stroj každou minutu, když uslyšíte zvonit zvonek, vám zabrání ztratit se ve svých myšlenkách.
    • Dejte se na turistiku. Být v přírodě a vidět krásu a klid okolo vás, vás udrží soustředěnější na současnou chvíli.
    • Jděte plavat. Plavání je tak náročná fyzická aktivita, že je ještě těžší plavat a přemýšlet u toho.
  4. 4
    Říkejte vaše myšlenky na hlas. Když řeknete všechno nahlas, dokonce i když mluvíte sami se sebou, začali jste proces pouštění. Projděte se a choďte, pokud musíte. Potom co jste vypustili vaše myšlenky ven, začali jste proces jejich vypouštění do světa a pryč z vaší mysli.
    • Můžete je říct nahlas sami sobě, vaší kočce nebo příteli, kterému věříte.
  5. 5
    Požádejte o radu. Možná jste vyčerpali svojí vlastní sílu myšlení, ale někdo jiný může být schopný nabídnout vám jinou perspektivu, která udělá rozhodnutí jasnější. To může pomoci vypustit znepokojující myšlenky. Díky vašemu příteli se můžete cítit lépe, může vám usnadnit vaše problémy a také vám pomoci si uvědomit, kdy trávíte příliš mnoho času přemýšlením.
    • Kromě toho, když si vyrazíte s přítelem, moc nepřemýšlíte, pravda? To je něco.
    Advertisement

Metoda 2 z 3:
Převezměte kontrolu nad vašimi myšlenkami

  1. 1
    Udělejte si praktický seznam věcí, které vás trápí. Ať už píšete na papír nebo na počítači, nejprve byste měli definovat problém, napsat si své možnosti a potom sepsat plusy a mínusy každé z možností Když před sebou uvidíte své myšlenky, pomůže vám to také přestat skrz ně kroužit ve vaší hlavě. Když už nemůžete přijít na nic dalšího, co si zapsat, vaše mysl odvedla svojí práci a je čas přestat přemýšlet.
    • Pokud vám seznam stále nepomůže udělat rozhodnutí, nebojte se následovat svojí intuici. Pokud se dvě nebo více možností zdá stejně atraktivní, další přemýšlení neudělá věci jasnější. To je chvíle, kdy byste měli naslouchat něčemu hlubšímu.
  2. 2
    Piště si deník věcí, které vás trápí. Místo trvání na vašich nejneodbytnějších myšlenkách si každý den poznamenejte všechny ty věci ze své mysli. Na konci týdne si projděte to, co jste si zapsali a udělejte si poznámku, které věci vás trápí nejvíce. Tyto je potřeba vyřešit nejdříve.
    • Zkuste si zapisovat do vašeho deníku alespoň pětkrát týdně. To vám pomůže navyknout si na myšlenku "času pro přemýšlení " a sednout si nad svými myšlenkami, místo toho, aby vás trápily v průběhu celého dne.
  3. 3
    Udělejte si seznam úkolů. Udělejte si seznam všech věcí, které musíte v určitý den udělat. Pokud "dumání" není na vašem seznamu priorit, donutí vás to vidět, že máte mnohem důležitější věci na udělání, než posedávat a přemítat o nekonečnosti vesmíru! Nejrychlejší cesta jak si zorganizovat myšlenky, je vložit je do nějaké činnosti. Pokud přemýšlíte nad tím, že jste se dnes dostatečně nevyspali, naplánujte si rychlého šlofíka, místo toho, aby vás to trápilo!
    • Seznam může být praktický a může řešit i větší záležitosti jako: "strávit více času se svojí rodinou."
  4. 4
    Vyšetřete si pro sebe každý den "čas na přemýšlení ". Může to znít šíleně, ale vybrat si každý den čas pro sebe na starosti, zvědavost a zasnění se, a ztratit se ve svých myšlenkách, vám může pomoci kontrolovat své myšlenky produktivnějším způsobem. Pokud potřebujete, dejte si každý den hodinku řekněme od 17:00 do 18:00. Potom zkuste čas zkrátit na 17:00-17:30. Pokud přijde znepokojující myšlenka dříve, když je nevhodné jí řešit, prostě si řekněte "Budu se o to starat v 17:00".
    • Může to znít směšně, ale měli byste to nejdřív vyzkoušet, než to odsoudíte.
    Advertisement

Metoda 3 z 3:
Žijte okamžikem

  1. 1
    Vyřešte co nejvíce problému, co můžete. Pokud je váš problém to, že příliš přemýšlíte o ničem, děláte si bezdůvodně starosti nebo přemýšlíte nad věcmi, které nemůžete ovlivnit, není moc věcí, které můžete udělat, abyste "vyřešili" problémy, které trápí vaše myšlenky. Ale zamyslete se nad těmi, které můžete vyřešit a místo přemýšlení, přemýšlení a přemýšlení bez toho, abyste se někam dostali, si udělejte plán, jak je vyřešit. Tady je několik nápadů, co můžete udělat:
    • Místo přemýšlení o tom, jestli vás váš vyvolený má nebo nemá rád, jednejte! Pozvěte ho nebo jí ven. Co nejhoršího se může stát?
    • Pokud máte starosti, že začínáte být pozadu v práci nebo ve škole, udělejte si seznam všech věcí, které můžete udělat, abyste uspěli. A potom ty věci udělejte!
    • Pokud rádi hodně přemýšlíte o tom "Co kdyby...", zkuste věci, které jsou proveditelné, udělat.
  2. 2
    Buďte společenští. Obklopení se lidmi, které milujete, vás přiměje víc mluvit a méně přemýšlet. Ujistěte se, že se alespoň několikrát týdně dostanete z domu a pracujte na vyvinutí trvalého a smysluplného vztahu s alespoň dvěma nebo třemi osobami ve vašem okolí, s kterými si můžete vyrazit ven. Pokud budete trávit hodně času o samotě, budete mnohem náchylnější k přemýšlení.
    • Čas o samotě je rozhodně dobrá věc, ale je důležité promíchat rutinu s časem stráveným s vašimi přáteli, uvolnit se a bavit se.
  3. 3
    Najděte si nový koníček. Udělejte si čas a prozkoumejte něco úplně jiného mimo vaší zónu pohodlí. Nový koníček, a je jedno, jaký to bude, vás udrží soustředěné na úkol a budete mít zájem na výsledcích. Nemyslete si, že už víte, co máte rádi a nepotřebujete žádné další rozptýlení. Vyzkoušení nového koníčku vám může pomoci žít okamžikem a zaměřit se na vaše umění, řemeslo nebo cokoliv. Vyzkoušejte něco z tohoto:
    • Napište báseň nebo krátkou povídku
    • Choďte na večerní hodiny historie
    • Choďte na hodiny hrnčířství nebo keramiky
    • Naučte se karate
    • Zkuste místo ježdění autem jezdit na kole
  4. 4
    Tančete. Je mnoho způsobů, jak tančit - sami ve vašem pokoji, v klubu s vašimi přáteli, nebo dokonce chozením na hodiny tance, jako je step, jazz, foxtrot nebo swing. S kteroukoliv formou tance se setkáte, budete schopni pohybovat se, poslouchat text a žít okamžikem. Nezáleží na tom, jestli jste příšerný tanečník. Ve skutečnosti, se tak ještě více budete soustředit na vaše taneční pohyby a méně na vaše otravné myšlenky.
    • Přihlášení se do hodin tance bude skvělý způsob, jak začít s novým koníčkem a tančit.
  5. 5
    Prozkoumejte přírodu. Jděte ven a začněte se dívat na stromy, čichat k růžím, a cítit čerstvý vzduch na vašem obličeji. To vám pomůže žít okamžikem, přijmout přírodu a pomíjivost vaší existence a vidět svět mimo ten, který si vytváříte uvnitř vaší vlastní hlavy. Vezměte si opalovací krém a tenisky a přestaňte být zavřeni ve vaší ložnici.
    • I když nejste na turistiku, běhání nebo jízdu na kole, dejte si za úkol projít se po parku alespoň jednou nebo dvakrát týdně, dát si během vaší příští dovolené s vašimi přáteli víkendový výlet někam, kde je to spojené s přírodou, nebo prostě jít někam, kde můžete zírat na velký modrý rybník nebo řeku.
    • A pokud to zní jako příliš mnoho práce, jděte prostě ven. Pobyt venku na sluníčku vás udělá šťastnější, zdravější a méně náchylné k dumání.
  6. 6
    Více čtěte. Soustředění se na myšlenky jiných lidí vám nejenom dá vhled, ale udrží vás daleko od přílišného přemýšlení o sobě. Ve skutečnosti, četba biografií inspirativních mužů a žen "činu " vás může inspirovat, abyste viděli, že za každou velkou myšlenkou, je stejně velký čin. A čtení knih také může způsobit, že nebudete chtít dělat nic kromě úniku do nového světa, který je také krásný.
  7. 7
    Udělejte si list vděčnosti. Každý den si zapište alespoň pět věcí, za které jste vděční. Díky tomu se zaměříte na lidi a věci místo myšlenek. Pokud je každý den příliš často, zkuste to dělat každý týden. Každá malá věc se počítá, dokonce i barman, který vám zdarma doplní kávu.
  8. 8
    Oceňte krásnou hudbu. Díky poslouchání skvělé písníky se můžete cítit v kontaktu se světem mimo vaší vlastní hlavu. Můžete to udělat tak, že půjdete na koncert, pustíte si v autě staré CD, nebo si po staru pořídíte gramofon a nějaké desky. Zavřete oči, ponořte se do not a žijte v teď.
    • Nemusí to být nutně Mozart nebo něco významného či rozpustilého. Poslouchání Katty Perry může také fungovat!
  9. 9
    Více se smějte. Pohybujte se v okolí lidí, kteří vás rozesmějí. Dívejte se na komedie nebo televizní show se zábavným obsazením, které máte opravdu rádi. Pusťte si nějaká zábavná videa na YouTube. Dělejte cokoliv, co musíte dělat, abyste se přiměli, zhroutit se smíchy, zaklonit hlavu a nestarat se o všechny ty věci, které máte na mysli. Nepodceňujte důležitost role, kterou hraje smích ve vašem duševním zdraví.
    Advertisement

Tipy

  • Mějte na mysli, že nejste sami, jak si každý myslí. Proč si myslíte, že spíme? Abychom si mohli na chvíli vyskočit z naší lodi!
  • Nelpěte na minulosti, obzvlášť pokud je špatná nebo zdrcující. Uvědomte si, jestli lpění na situacích, které vás příliš odvádí ze současné chvíle, může být nebezpečné a způsobit, že budete zmatení.
  • Nezapomeňte být pyšní na to, že jste myslitel. Nesnažíte se kompletně změnit svojí osobnost - jenom se snažíte udělat vaše návyky přemýšlet snáz řiditelné.
  • Myšlení je proces, který může přinést špatné nebo dobré záměry. Využívejte své myšlenky pouze k dobrým záměrům: udělá to z vás lepšího člověka.
  • Když přemýšlíte, nekritizujte sami sebe. Když to děláte, stupňuje to úzkost a myšlení se dostává do spirály. Smiřte se s řešením situace a otázkami zodpovězenými způsobem, který nemusí být to, co chcete. Vypořádejte se s tímto zklamáním tím, že ho vypustíte. Mantra "Je to pryč a nedostal jsem svůj způsob. Přežiju to." Když použijete "přežití" z toho dělá otázku života nebo smrti. Většinou se budete smát, protože si uvědomíte, jak nedůležité to bylo a kolik tlaku jste na sebe naložili.
  • Hrajte si s domácími zvířaty. Je to skvělý způsob jak se neuzavírat v sobě. Rozesmějí vás a přimějí uvědomit si, že to je ta malá věc v životě, která se počítá.
  • Kdykoliv se cítíte zaplaven myšlenkami, dejte si chvilku na uvolnění.
  • Buďte neutrální a používejte mozek k efektivnímu sdělování informací. Část mozku zpracovávající mysl a činy funguje efektivně, když jsou minimalizovány hormonální změny a tok adrenalinu.
  • Přestaňte číst tento článek a pozvěte si kamaráda! Prostě si užijte zábavu a snažte se relaxovat.
  • Dejte si pořádnou horkou bublinkovou koupel se svíčkami a prostě relaxujte, hodně to pomáhá!
Advertisement

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 61 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Advertisement