Jak přestat myslet na sex

To, že lidé myslí na sex je naprosto normální. Jsme bytosti plné hormonů a sexuality a genetická výbava nás vede k tomu, že se chceme množit. Občas nám ale myšlenky na sex mohou přerůst přes hlavu a způsobit, že nejsme schopni se na cokoliv soustředit nebo udělat. Je ale možné, abyste tyto pohnutky a touhy v každodenním životě upozadili, především když byste měli myslet spíš na kariéru, vzdělání, zdraví, zájmy a koníčky, rodinu a přátele, peníze atd. Pokračujte ve čtení, abyste zjistili informace o tom, jak přestat myslet na sex.

Část 1 ze 5: Vyhýbejte se spouštěčům

  1. 1
    Chápejte a předvídejte různé spouštěče. Může být sice snadné identifikovat jednotlivé nebo situační spouštěče, jako ty zmíněné výše, zkuste ale, jestli dokážete určit, jak se dostavují. Když toto pochopíte, můžete se aktivněji vyhýbat myšlenkám na sex.
    • Jsou vaše spouštěče spíše vizuální nebo slovní? Například muže častěji vzrušují vizuální podněty,[1] zatímco na ženy více působí ty slovní.
  2. 2
    Zjistěte, jaké jsou vaše osobní spouštěče. Pokud u vás nějaký člověk, denní doba nebo emoce vždy vyvolává rušivé myšlenky na sex, naučte se tyto spouštěče, které odvádí vaši mysl jinam, identifikovat. Sepište si seznam svých spouštěčů. Možná vždy myslíte na sex:
    • Hned po probuzení.
    • Během určité vyučovací hodiny, jako třeba tělocvik, jóga atd.
    • V autobusu.
    • Když byste se měli učit nebo pracovat.
    • Když jste v přítomnosti lidí opačného/stejného pohlaví.
    • V posteli.
  3. 3
    Znesnadněte si sledování pornografie. I když se vám může zdát, že sledováním pornografie dočasně uspokojíte své sexuální touhy, mohla by se z toho vyvinout nezdravá závislost nebo vztah k pornografii, který by vedl k tomu, že byste na sex mysleli ještě častěji a bylo by pro vás velmi těžké se těchto myšlenek zbavit.
    • Zbavte se pornografických videí, časopisů, kalendářů, a dalších věcí, které máte doma a snažte se jim vyhýbat, jak nejlépe to jde.
    • Pokud v počítači máte firewall, pokuste se zapnout rodičovskou kontrolu na nastavení pro dospívající, abyste se omylem nemohli dostat na jakékoliv pornografické stránky. Rodičovská kontrola samozřejmě nemusí být používána jen ke kontrole dětí a můžete si ji zapnout ve všech prohlížečích a zařízeních.[2]
  4. 4
    Sepište si seznam témat, která nejsou sexy. Jedná se prostě o ta, která vám připadají jako opak slova sexy. Můžete se pokusit zbavit se vzrušení tím, že se v okamžiku, kdy se vám na mysl dere něco se sexuálním podtextem, naučíte myslet o věcech, které se sexem nemají nic společného. Zabrat by mohlo cokoliv, o čem si myslíte, že to je nesexuální odvedení pozornosti.
    • Snažte se myslet na neutrální příjemné věci jako krásné krajinné výhledy, podvodní svět, štěňátka, odpaly ve sportu nebo strategii v šachách.
    • Mohli byste přemýšlet o věcech, které jsou spojené s chladem, jako velké a nepřiléhavé oblečení, sníh nebo zimu.
  5. 5
    Zaměňte své spouštěče za jiné myšlenky a témata. Nedovolte si myslet na sex tím, že se zaměříte na jiné věci. Zanedlouho to pro vás bude naprosto normální.
    • Najděte něco, co můžete udělat okamžitě, abyste odvrátili svoji pozornost. Pokud se například vždy zabýváte sexem během nudných cest autobusem, snažte se během nich věnovat něčemu jinému, jako je dělání domácích úkolů, čtení nové knihy nebo bavení se s kamarádem. Nebo, začnete-li na sex myslet, když vám hodina ve škole začne připadat nudná, během nějaké schůzky nebo v práci, můžete si začít dělat poznámky. Tím, že budete psát, udržíte pozornost na konverzaci, kterou vedete a nebudete ji věnovat tomu, co probíhá ve vaší hlavě.
    • Mějte v hlavě připravená témata k rozhovoru. Pokud vždy, když potkáte určitého člověka, myslíte na sex a to vás ztrapňuje, vymyslete si tři věci, na které se té osoby budete chtít příště zeptat. Mohli byste také vymyslet více podnětná témata, o kterých se budete moci bavit s většinou lidí, jako například, co se momentálně dějev okolí, zahraniční záležitosti, životní prostředí nebo politika.[3]
  6. 6
    Zavažte se sami sobě. Dejte si minimální cíl omezit své myšlenky na sex tak, že vám nebudou bránit v provádění běžných každodenních aktivit jako je práce nebo škola a dodržujte to.
    • Pokud potřebujete, aby vám něco váš závazek připomínalo, noste nějaký šperk nebo obyčejný provázek okolo zápěstí, který vám bude připomínat, že musíte překonat pokušení myslet na sex.
    • Řekněte někomu o svém cíli. Když dobrému příteli nebo někomu z rodiny řeknete o svých snahách, pomůže vám to přistupovat k nim zodpovědně. Poproste je, ať pravidelně kontrolují, že se vám vede dobře a pomohou nebo poradí vám, když potřebujete.
    • Odměňte se za dodržování svého závazku. To by mělo být docela jednoznačné. Můžete se odměnit svým oblíbeným zákuskem, nakupováním nebo něčím jiným, co vám udělá radost.
  7. 7
    Příliš se tím netrapte. Myšlení na sex je velkou součástí dospívání a dospělosti a nemusíte se kvůli tomu cítit provinile. Stává se to problémem pouze tehdy, když se nemůžete soustředit na něco, na co chcete myslet. Pamatujte, že to nebude vždy těžké, a že vaše současné nutkání přejde.[4]

Část 2 ze 5: Udržujte se zaneprázdnění

  1. 1
    Vytvořte si konkrétní plány. Zaplňte svůj nečinný čas tím, že si činnosti předem naplánujete. Každý potřebuje odpočívat, ale kdybyste měli příliš mnoho volného času, vedlo by to k tomu, že byste opět příliš často mysleli na sex. Naplánujte si dny plné akcí a aktivit, abyste se polepšili. Na konci dne nechejte čas na ohlédnutí se za dnem a relaxaci, ale ne dost na to, abyste se začali nudit nebo abyste začali myslet na sex.
  2. 2
    Buďte kreativní. Převeďte svůj chtíč na kreativitu. Věnujte čas, který byste obvykle věnovali myšlenkám na sex nějakému kreativnímu koníčku. Pokud to bude něco, co si budete doopravdy užívat, může vám to díky zaměstnávání mysli poskytnout alternativní způsob očisty a uspokojení.
    • Psaní, včetně psaní deníku.
    • Zpěv, hra na hudební nástroj nebo hra na desky.
    • Malba, kresba nebo sochání.
    • Pletení nebo šití.
  3. 3
    Podívejte se na film nebo si přečtěte knihu. Ztratit se ve strhující knize nebo filmu je zábavné samo o sobě, ale je to také jednoduchý, nenáročný způsob, jak se alespoň na krátkou dobu zbavit myšlenek na sex.
    • Ujistěte se, že se jedná o film, který vám nebude připomínat sex a vyhněte se erotickým romantickým románům nebo sexy ilustracím.
    • Měla by zabrat většina animovaných, akčních, dobrodružných nebo mysteriózních knih a filmů.
  4. 4
    Jděte na představení nebo výstavu. Vaše mysl tak bude zaneprázdněná jinými věcmi a navíc by to mohla být velká zábava. Pokud půjdete s přáteli, bude to ještě lepší, protože vás mohou ještě více rozptýlit. Navíc si s nimi o dané události můžete následně promluvit a říct jim, co jste si o tom mysleli.
    • Zvažte, že zajdete na živé vystoupení, jako je koncert, muzikál, divadlo, přenáška nebo předčítání.
    • Můžete také zajít do muzea, na novou výstavu, do akvária nebo do zoo.

Část 3 ze 5: Udržujte se zdraví

  1. 1
    Nezapomínejte na jídlo. Myšlenky na sex nebo sexuální nespokojenost mohou vycházet z jiné formy neuspokojení: z hladu. Takže jídla nevynechávejte. Pokuste se během dne sníst tři zdravé vyvážené pokrmy a nezapomeňte také dostatečně pít, hlavně, když je venku teplo. K udržení bystré mysli, která se zvládne vypořádat s myšlenkami na sex jezte tzv. “brain foods“ jako jsou celer, špenát, vlašské ořechy, slunečnicová nebo dýňová semínka, řepa a dokonce hořká čokoláda![5]
  2. 2
    Cvičte. Je jasné, že cvičení je zdravé samo o sobě, vede ale také k několika speciálním věcem, které pomáhají tlumit zájem o sex. Cvičení může být strhující a může odvádět pozornost, a když budete cvičit dostatečně tvrdě, ostatní způsoby rozptýlení se často upozadí.
    • Cvičení vás přirozeně nabíjí endorfiny. Endorfiny obecně poskytují dobrý pocit a pomáhají zbavit se deprese.[6] Endorfiny se také uvolňují během sexu, spolu s dalšími chemickými látkami jako je hormon oxytocin.[7] Tudíž, cvičení může být dobrou náhradou za sex.
  3. 3
    Začněte s nějakým týmovým sportem. Když se budete věnovat individuálnímu sportu, mohlo by pro vás být těžké, nechat své myšlenky stranou. Je větší pravděpodobnost že v týmu tento problém mít nebudete, protože se jedná o společenskou aktivitu.
    • Vyberte si správný druh sportu a tým. Samozřejmě je možné, že vás bude přitahovat někdo z týmu nebo z ligy, ale mělo by pro vás být snadné určit, jestli výhody proudící z hraní předčí riziko zhoršení vašich sexuálních myšlenek. Můžete se také zkusit přidat například do týmu sestávajícího pouze z jednoho pohlaví nebo do jiné ligy.
  4. 4
    Pořádně spěte. Když jste unavení, může být těžké se soustředit. Nedostatek spánku snižuje vaši ostražitost a koncentraci, a může ovlivnit náladu.[8] Takže pro vás bude těžké předejít myšlenkám na sex a bude náročnější aplikovat výše uvedená, abyste se takovým myšlenkám vyhnuli. Ujistěte se, že máte pohodlnou postel a dostává se vám alespoň 8 hodin hlubokého nebo REM spánku.

Část 4 ze 5: Rozvíjení zdravého sexuálního života

  1. 1
    Komunikujte se svým partnerem. Jste-li ve vztahu, komunikace je klíčová pro rozvíjení zdravého sexuálního života. Když své myšlenky vypustíte, získáte namísto jejich rozrůstání a zahnisávání lepší sexuální život.
    • Jste-li sexuálně aktivní, komunikujte s partnerem, abyste udrželi zdravý a otevřený sexuální vztah, který vás bude oba naplňovat. Komunikace navíc nemusí být jenom verbální. Můžete partnerovi psát vzkazy. Jako pár byste navíc mohli společně číst knihu nebo se podívat na film, který ukazuje nebo vyjadřuje vaše myšlenky.[9] A pokud se zdráháte s partnerem komunikovat o sexu, vzpomeňte si, že komunikace sama o sobě vzrušuje.[10]
    • Pokud nejste sexuálně aktivní, komunikace je stejně tak důležitá. Pokud přemýšlíte o sexu víc než byste chtěli, přestože nejste sexuálně aktivní, není to proto, že vám ve vašem sexuálním životě něco chybí nebo vás něco trápí? Otevřeně a upřímně si promluvte se svým partnerem. Také byste se měli ujistit, že vy a váš partner chcete to samé. Měli byste například vědět, jestli a kdy chce váš partner začít se sexem, stejně tak jako by váš partner měl vědět, kdy chcete mít sex vy.
  2. 2
    Myslete na sex romanticky. Pokud jste ve vztahu, využijte svůj sexuální chtíč k tomu, abyste se ke svému partnerovi chovali s láskou a péčí. Místo toho, abyste se chovali čistě sexuálně, chovejte se romanticky. Díky tomu budete sdílet pocitovou intimitu, kterou si vytvoříte.
  3. 3
    Přistupujte kladně k masturbaci. Za masturbaci se nemusíte stydět, především, pomáhá-li vám ovládat vaše sexuální myšlenky a touhy. Abstinence by váš chtíč mohla ještě více prohloubit. Pokud stále myslíte na to jak najít nového sexuálního partnera, můžete pravidelně randit, ale zůstat i tak částečně uspokojení skrze masturbaci. Tím ulevíte své mysli a budete se moct zaměřit důležitější věci. Jen si dejte pozor, aby se z masturbace nestala nová závislost.
  4. 4
    Nezapomeňte, že nejde jenom o sex. Jakékoliv téma, o kterém příliš mnoho přemýšlíte, nebo kterým jste posedlí, se může zdát pohlcující, a zatímco sex je důležitý a zdánlivě všudypřítomný, život není jenom o sexu a sexuálních touhách. Jste komplikovaná mnohotvárná osobnost. Takže si važte svých rozličných myšlenek, zájmů a schopností.

Část 5 ze 5: Vyhledejte externí pomoc

  1. 1
    Promluvte si s příbuzným, kterému věříte. Když dospíváte, mohou vám vaši rodiče připadat jako dinosauři, ale prošli si tím také. Pokud dospíváte, může vám rozhovor s rodičem, se kterým si připadáte příjemně, buď pomoci problém vyřešit, nebo alespoň pomoci cítit se lépe a normálně. Myšlení na sex je častý problém, který dospívající zažívají, a mluvení o něm může pomoci.
    • Promluvte si s dalšími příbuznými. Pokud nechcete mluvit s rodiči, zvažte, že si promluvíte se starším sourozencem nebo bratrancem/sestřenicí. Možná pro ně bude snadnější se do vás vcítit, protože mezi vámi není tak velký věkový rozdíl.
  2. 2
    Řekněte o svém problému dobrému příteli. Může to sice znít děsivě, ale jedná se o jeden z nejlepších a nejefektivnějších přístupů. Máte-li to štěstí, že znáte někoho, kdo nesoudí, ale pochopí a ocení váš cíl, promluvte si s ním o tom, jak se cítíte. Když máte pocit, že musíte přemýšlet nebo jednat tak, jak nechcete, může být upřímný rozhovor uklidňujícím zdrojem dlouhodobé podpory.
  3. 3
    Promluvte si s církevním poradcem. Pokud máte problém s touhou po sexu a ovlivňuje to vaši oddanost určité víře, nechte si poradit od pastora nebo jiného náboženského představitele. Jedná se o častý problém, a neměli byste se stydět o tom mluvit. Náboženští představitelé už takové věci a mnohem víc slyšeli a mohou vám pomoci vidět vaše problémy z jiné perspektivy.
  4. 4
    Poraďte se s terapeutem nebo vychovatelem. Mezi ně patří psychologové, psychiatři, sociální pracovníci nebo jiní terapeutové.
    • Některým terapeutům se samozřejmě musí platit, ale zjistěte si, jestli vaše pojištění pokryje všechny nebo část vašich návštěv. Jste-li student nebo máte-li komplexní benefity ze zaměstnání, je možné, že budete moci zajít za specialistou a zaplatit málo nebo nic. Ať už platit budete nebo ne, bude vaše návštěva a věci, které budete probírat, zachována v tajnosti. Váš terapeut vám může zachování mlčenlivosti blíže přiblížit. Můžete se naučit, jak zacházet a vypořádat se s jakýmikoliv chorobnými myšlenkami, ať už sexuálními nebo jinými.
    • V dnešní době už také neexistuje tak velké stigma co se návštěv terapeuta týče a možná byste byli překvapení, kdybyste věděli, kolik lidí specialisty pravidelně navštěvuje. Takže byste s jeho návštěvou ze společenských důvodů váhat neměli.
    • Pokud se obáváte, že by mohli být myšlenky, které vám přerůstají přes hlavu, druhem závislosti na sexu, vyhledejte pomoc osvědčeného sexuálního terapeuta a lečte své příznaky. Nenechte posedlost přejít do ničivého nebo nebezpečného chování.

Tipy

  • Netrapte se tím, že myslíte na sex. Mějte na paměti, že na sex myslí i všichni ostatní. Důležité je to, že dokážete pokračovat ve svém každodenním životě bez toho, aby vás taková hloupost obtěžovala.
  • Jste-li žena, zvýšené libido by mohlo být vedlejším účinkem hormonální antikoncepce. Zeptejte se svého lékaře, jestli můžete přejít na pilulky s nižším obsahem androgenů (androgeny jsou látky příbuzné testosteronu, který u obou pohlaví zvyšuje libido).

Varování

  • Ve velmi vážných případech se může posedlost sexem řešit terapií a léky. Je sice možné, že na sex nemyslíte zdaleka tak moc, jak si myslíte, pokud máte ale pocit, že své myšlenky naprosto neovládáte, promluvte si s lékařem.

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Vztahy

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne