Jak předcházet vzniku modřin

Modřiny vznikají, když pod kůží praskne krevní céva, obvykle jako důsledek pádu nebo rány. Vznik modřin může být dále způsoben chirurgickými zákroky nebo kosmetickými ošetřeními, jako je například aplikace Botoxu nebo Juvedermu. Postupujte podle následujících kroků, abyste urychlili hojení modřin a předcházeli jejich dalšímu vzniku.

Metoda 1 z 2:
Nové modřiny ošetřete rychle

  1. 1
    Jeden až dva dny po úrazu přikládejte na modřiny studený obklad, například namočenou žínku. Nikdy nepřikládejte led přímo na kůži; můžete si tím způsobit omrzliny.
  2. 2
    Modřiny nikdy nemasírujte ani na ně neaplikujte teplo, tím se mohou jen zhoršit.
  3. 3
    Oblast s modřinou nechte odpočívat, pokud možno ve vyvýšené poloze.
  4. 4
    Užívejte bromelain. Bromelain, doplněk získávaný z ananasů, štěpí krevní proteiny, čímž pomáhá při hojení modřin a léčení otoků.
    Reklama

Metoda 2 z 2:
Předcházejte modřinám před jejich vznikem

  1. 1
    Užívejte přípravky s arnikou. Arnika horská, neboli prha, pomáhá předcházet vzniku modřin a je možné ji koupit ve většině lékáren.
  2. 2
    Vyhněte se některým lékům proti bolesti. Nesteroidní protizánětlivé léky jako naproxen nebo diclofenac společně s ibuprofenem a aspirinem způsobují ředění krve. Zkuste místo nich užívat paracetamol.
  3. 3
    Snižte příjem alkoholu. Alkohol, především v kombinaci s užíváním protizánětlivých léků, způsobuje ředění krve.
  4. 4
    Vynechte určité druhy potravinových doplňků. Vitamín E, ženšen, ginko biloba, zázvor, omega-3, třezalka a česnek - všechny způsobují ředění krve.
  5. 5
    Zahrňte do svého jídelníčku potraviny bohaté na bioflavonoidy. Bioflavonoidy pomáhají zpevnit cévní stěny a vazivo. Mezi potraviny s vysokým obsahem bioflavonoidů patří pomeranče, lesní plody, hroznové víno a zelené fazole.
  6. 6
    Zvyšte příjem libových proteinů. Proteiny pomáhají zpevnit cévní stěny. Jezte potraviny bohaté na výživné proteiny, například ryby, drůbež, vejce a ořechy.
  7. 7
    Jezte zdravé tuky. Zdravé tuky udržují cévní stěny pružné. Pochutnávejte si na avokádu, zeleninových tucích, semínkách a mastných rybách.
  8. 8
    Při sportu a venkovních aktivitách noste ochrannou pomůcky. Chrániče pomáhají předcházet modřinám způsobeným pádem.
    Reklama


Tipy

  • Než přestanete užívat léky nebo doplňky, které vám doporučil váš lékař, vždy se s ním nejprve poraďte.
Reklama

Varování

  • Pokud zjistíte, že se vám náhle tvoří modřiny, které jsou velké a bolestivé a jejichž příčiny si nejste vědomi, kontaktujte svého lékaře.
  • Jestliže je vznik modřin doprovázen vytrvalou bolestí nebo bolestmi hlavy, ihned vyhledejte lékaře.
  • Pokud je náhlý vznik modřin doprovázen krvácením z dásní nebo z nosu, nebo pokud si všimnete krve ve stolici nebo v moči, okamžitě vyhledejte lékaře.
Reklama

Věci, které budete potřebovat

  • Studený obklad
  • Bromelain
  • Arnika
  • Paracetamol
  • Potraviny bohaté na bioflavin
  • Libové proteiny
  • Zdravé tuky
  • Ochranné sportovní pomůcky

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama