Jak denně vypít osm sklenic vody

Voda je nezbytná pro život, bojuje s dehydratací, pomáhá našemu tělu vyplavit toxiny a zlepšuje tělesné funkce. Výzkumníci a vědečtí experti po léta doporučují vypít denně 2.5 litru tekutiny pro trvající zdraví. I když číslo není striktně dané [1], z každodenního pití více tekutin plynou jisté výhody. Některé výzkumy dokonce tvrdí, že zvyšování pitného režimu vám může prodloužit život. [2] Pokud začnete pít více tekutin, budete se cítit zdravější a hydratovanější každý den.

Metoda 1 z 2:
Udělejte z pitného režimu prioritu

  1. 1
    Vyměřte si, kolik vody musíte každý den vypít. 2 litry vody odpovídá asi osmi sklenicím. Pořiďte si láhev tohoto objemu, pomůže vám to pít potřebné množství tekutin každý den. [3]
    • Pokud máte prázdnou 2litrovou láhev od limonády, naplňte ji vodou a dejte do lednice. V průběhu dne pak celou láhev vypijte.
    • Pokud nevypijete celou láhev během dne, nemáte dostatečný příjem tekutin.
  2. 2
    Udělejte z toho zvyk. Naučte se každé ráno po probuzení vypít sklenici vody, další vypijte, když přijdete domů z práce nebo ze školy, a další každý večer před spaním. To jsou tři sklenice z osmi doporučovaných. Můžete si udělat tabulku pitného režimu, která vám pomůže začít a po nějaké době pro vás bude pitný režim přirozený.
    • Ranní pití vody vám také pomůže nastartovat metabolismus a je to osvěžující způsob, jak se každý den probrat. [4]
    • Na trhu jsou také láhve se zabudovaným měřícím systémem. Například některé láhve mají ciferník, který se otočí pokaždé, když vypijete čtvrt litru vody. To vám pomůže zvýšit a dodržovat pitný režim.
  3. 3
    Pijte vodu, když jste rozptýleni. Další zvyk, který je dobré pěstovat, je popíjení sklenice vody, zatímco pracujete, jste na počítači, nebo sledujete televizi. [5]
  4. 4
    Stáhněte si aplikaci. Je zde spoustu aplikací, které si můžete stáhnout do svého mobilu, které vám pomohou sledovat množství vypitých tekutin, nebo vám připomenout, že máte pít více. Spousta těchto aplikací je zdarma, ale pokud si nějakou koupíte, může vás to více motivovat k jejímu dennímu používání. [6]
  5. 5
    Kupte si lahev, kterou si zamilujete. Noste si lahev vždy u sebe, kamkoli jdete. Nejen že tím zredukujete počet jednorázových lahví, které si kupujete, ale také vás to může motivovat k častému používání vaší nové lahve. [7]
    • Nezapomeňte používat lahev, která nejen hezky vypadá a udržuje vaši vodu dobrou a studenou, ale také aby neobsahovala škodlivý uhlovodík a byla lehce omyvatelná.
  6. 6
    Poznejte své prostředí a váš stupeň aktivity. Zdravotní poradce ti vždy doporučí pít více tekutin než jindy (což může znamenat více než 8 sklenic vody denně), pokud to tvé životní prostředí vyžaduje. Jestliže žijete v horkém, suchém klimatu, budete muset pravděpodobně vypít více vody než někdo, kdo žije v arktickém klimatu. A pokud cvičíte, potřebujete vypít ještě více vody, abyste zůstali hydratovaní. [8]
    • Nečekejte, až dostanete žízeň, abyste se napili, zvláště pokud provozujete fyzické aktivity, nebo pokud je horko. Ve chvíli, kdy dostanete žízeň, je už vaše tělo dehydratované. [9]
  7. 7
    Pokud se cítíte hladoví, nejdříve se napijte vody. To vás před jídlem trochu zasytí, a dokonce trochu utiší chuť k jídlu, protože hlad je často jen převlečená žízeň. [10]
    Reklama

Metoda 2 z 2:
Dodejte vodě lepší chuť

  1. 1
    Pijte sycené vody. Bublinky dodají obyčejné vodě extra šmrnc, a pokud pijete ochucené minerálky, možná oklamete mozek, aby si myslel, že je to limonáda. [11]
  2. 2
    Večer si vodu dejte zamrazit. Když led začne roztávat, můžete začít pít a voda vám vydrží chlazená celý den. [12]
  3. 3
    Přidejte ovoce. Nakrájejte citrusy, lesní ovoce, nebo okurku do vaší vody a dejte jí pikantní, svěží nádech, který vás donutí se vracet pro další a další sklenici. [13]
  4. 4
    Vyrobte si ochucené ledové kostky. Můžete si zamrazit šťávu, rozmixované ovoce, kávu, nebo ochucený čaj. Jakmile jsou ledy připravené, nasypte si je to vaší lahve s vodou. [14]
  5. 5
    Odměňte se. Za každou sklenici vody, kterou vypijete, se odměňte něčím, co milujete. Jako malý kousek čokolády nebo chvilkou u televize. [15]
    Reklama

Tipy

  • Pijte z láhve, která je určená pro opakované použití. Je to šetrné k životnímu prostředí, levnější a stylovější než obyčejná plastová láhev!
  • Mějte vždy láhev při ruce. Dejte si láhev do auta, přijde vám vhod, pokud uvíznete v dopravní zácpě, nebo hůř, pokud uvíznete kvůli problémům s autem.
  • Udržujte vodu chlazenou. Bude se vám jednodušeji pít než teplá, zvláště pokud jsou horké dny.
  • Když máte žízeň, pijte vodu místo ochucených nápojů.
  • Můžete najít ochucené vody bez cukru, pokud vás to povzbudí k dodržování pitného režimu! Jako alternativu pro ochucené vody si můžete do vody přidat ovoce, nebo vyrobit ovocné ledy.
Reklama

Věci, které budete potřebovat

  • Lahev na vodu o objemu 2 litry
  • Znovu použivatelnou lahev


O tomto wikiHow

Registrovaná dietoložka
Spoluautorem tohoto článku je Claudia Carberry, RD. Claudia Carberry je ambulantní dietoložka na University of Arkansas for Medical Sciences. V roce 2010 získala MS ve výživě z University of Tennessee Knoxville.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama