Jak cvičit během menstruace

O cvičení během menstruace nadále koluje mnoho mýtů, ale obecně se zdá, že je cvičení prospěšné. Věda plně neurčila dopady menstruace na cvičení, ale vypadá to, že mírné cvičení zmírňuje premenstruační napětí a křeče.[1][2] Tudíž obecně není nutné vysedávat nebo být v klidu jen protože máte periodu.

Část 1 ze 2: Příprava na cvičení

  1. 1
    Vězte, že cvičení během menstruace je bezpečné. Ve skutečnosti může být cvičení během periody výhodné, což zahrnuje zmírnění křečí a větší odolnosti vůči bolesti. Hormonální změny navíc nemají vliv na vaši sílu nebo výdrž. Takže ačkoliv se můžete cítit unavená, můžete se cítit lépe, když si to namíříte do posilovny. Navíc jak všichni víme, cvičení uvolňuje endorfiny, které způsobují štěstí, pravděpodobně se tedy budete po cvičení cítit také radostněji.[3]
    • Pokud se cítíte opravdu špatně a máte silné křeče, nenuťte se ke cvičení. Když si někdy tělo říká o odpočinek, je to proto, že vše co opravdu potřebuje je trocha odpočinku.
    • Pokud si stále nejste cvičením jisté, zkuste během periody nějaké lehké cvičení a přejděte k náročnějšímu, až menstruace skončí.
  2. 2
    Použijte správnou ochranu. Obecně je jednou z největších obav při cvičení během menstruace "co když vložka proteče?" Ačkoliv budete pohybovat tělem takovým způsobem, který může způsobit větší proud, můžete použít pomůcky, které udrží váš menstruační cyklus mimo zraky ostatních. Zvolte použití menstruačního kalíšku nebo tampónu raději než vložku či intimku; tyto varianty zachytí krev ještě před tím, než opustí vaše tělo, díky čemuž bude protečení méně pravděpodobné. Pokud máte stále obavy, zdvojte ochranu použitím kalíšku nebo tampónu spolu s intimkou.
    • Menstruační kalíšky jsou pro ochranu před protečením lepší než tampóny, ale jejich aplikace nemusí být pohodlná pro všechny.
    • Vložte si nový tampón těsně před cvičením, abyste měli větší šanci, že neproteče.
  3. 3
    Noste správné oblečení. Jedním krokem jak se vyzbrojit ochranou proti protečení je nosit správné oblečení. Zvolte kalhoty tmavé barvy (černá vždy funguje nejlépe). Vyhněte se kraťasům nebo čemukoliv co je příliš těsné, protože v případě protečení to bude mnohem lépe vidět v oblečení jako je toto. Sáhněte po teplácích nebo jóga kalhotách, vyhněte se legínám nebo šortkám na kolo. Noste své sportovní vybavení pod šortkami chlapeckých střihů, abyste přidali další vrstvu; tanga nebo krajkové kalhotky nejsou v kombinaci s vaší periodou vhodné.
    • Hoďte na sebe tmavou mikinu nebo bundu než si to namíříte ven; pokud budete mít nehodu jakéhokoliv typu, můžete použít svršek ovázaný kolem boků.
    • Během periody vybírejte volné střihy topů; pevné svršky mohou prozradit nadýmání a tlačit na už takto stáhnutý žaludek.
    Reklama

Část 2 ze 2: Cvičte bezpečně

  1. 1
    Protáhněte se. Pomůže to zmírnit křeče. Ale ujistěte se, že se protáhnete PO jiném cvičení jako je silový trénink. Vyzkoušejte několik pozic z jógy jako je regenerační pozice, pozice kočky nebo pozice s koleny přitáhnutými k hrudníku abyste protáhli břišní svalstvo a zmírnili křeče.
    • Pro dosažení regenerační pozice si sedněte na zem s nohama nataženýma tak aby se vám dotýkali paty/ bříška palců. Poté si pomalu lehněte na záda, držte nohy u sebe a ruce podél těla. Takto vydržte a dýchejte zhluboka.
    • Pozice kočky se provádí klekem na všechny čtyři, s nahrbenými zády a hlavou přitaženou k hrudi.
    • Pozice kdy máte kolena přitažená k hrudi, se provádí přesně tak jako zní; lehněte si na záda a přitáhněte kolena k hrudníku, držte si holeně rukama.[4]
  2. 2
    Proveďte lehké kardio cvičení. Ačkoliv můžete během periody opravdu cvičit jako normálně, možná se na tuto výzvu nebudete cítit. Zkuste se proběhnout nebo jít na rychlou třicetiminutovou procházku kdy budete udržovat stejnou rychlost a náročnost po celou dobu. Tím, že se budete vyhýbat přestávkám a budete udržovat stejnou rychlost, bude cvičení pohodlnější pro křečovité břicho a budete mít pocit, že děláte méně práce (což pomůže, pokud už se cítíte unavená).
  3. 3
    Zkuste si zaplavat. I když zde neuplatníte opatření ohledně oblečení, je plavání výborným způsobem jak se zbavit menstruačních bolestí zatímco provádíte skvělé cvičení. Pokud je to možné, namiřte si to na plovárnu a uplavte pár bazénů, zhruba třicet minut. Voda je jemná na ztuhlé klouby (včetně dolní části zad) a pomáhá masírovat váš žaludek během práce. Ke konci plavání si ani nevzpomenete, že máte menstruaci a budete se cítit tak dobře.
  4. 4
    Zdvihněte nějakou váhu. Jedním z pozitivních vedlejších efektů menstruace je, že se setkáváte s několika dny, kdy lépe snášíte bolest díky přívalu některých hormonů. Proto to co vám obvykle přijde těžké, může být během periody jednodušší. Proveďte pravidelnou posilovací rutinu nebo cvičte nohy a ruce a využijte výhody svých bezbolestných schopností. Pamatujte, že byste neměli zkoušet výrazně více, než jste běžně schopní.
    • Vyhněte se jakémukoliv posilování, které klade nároky na žaludek nebo záda, protože by to mohlo být během menstruace více nepříjemné.
  5. 5
    Dodržujte pitný režim. Během periody může být ještě důležitější než obvykle, abyste nezůstali dehydratování, obzvláště během cvičení. V průběhu cvičení pijte vodu a pokračujte i poté. Dodržování pitného režimu pomůže tomu, abyste předešli bolesti hlavy nebo únavě, které můžou být také vedlejším efektem menstruace.[5]
    Reklama

Tipy

  • Před a po jakémkoliv cvičení se vždy zahřejte a vychladněte pomocí mírných pohybů a protahování.
  • Nenuťte se do běhu, pokud máte během menstruace bolesti. Když můžete chodit, neznamená to, že můžete běžet.
  • Ujistěte se, že jste se po cvičení protáhli, abyste předešli pozdější bolesti.
Reklama

Varování

  • Obzvláště intenzivní cvičení, jako takové, které podstupují profesionální sportovci, může způsobit amenorrheu, nebo přerušení menstruačního cyklu. Toto přerušení, z důvodu cvičení, je obvykle dočasné a vrátí se přirozeně, jakmile se režim cvičení zmírní. Trvalé intenzivní cvičení může také způsobit zpoždění počátku periody u mladých dívek. Vzhledem k tomu, že existuje mnoho důvodů pro amenorrheu, je-li vaše menstruace nepravidelná, promluvte si s lékaře raději než předpokládat, že je to způsobeno režimem cvičení. Z tohoto důvodu se však nevyhýbejte cvičení; raději naslouchejte svému tělu, hubněte postupně a trénujte rozumně. [6]
Reklama

O tomto wikiHow

Spoluautorem je:
wikiHow redaktor
Spoluatorem tohoto článku je tým zkušených editorů a badatelů, kteří ověřují jeho přesnost a srozumitelnost.
Kategorie: Zdraví

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Reklama