Jak chodit sebejistě

Sebejistá chůze je skvělým způsobem, jak udělat dobrý první dojem a dát světu najevo své sebevědomí, aniž byste museli cokoli říkat. Je snadné mít zlozvyky, jako je hrbení a koukání se do země, zejména v nepříjemných situacích, ale uvědomte si, že kvůli nim působíte nervózně a vystrašeně. Pokud chcete chodit sebejistě a působit na lidi lepším dojmem, zkuste následující strategie. V tomto článku se dozvíte, jak chodit sebejistě!

Metoda 1 z 3:
Příprava na sebejistou chůzi
Editovat

  1. 1
    Vytvořte si rituál oblékání. Když si večer nachystáte oblečení na následující den, pomůže vám to cítit se sebejistěji v důležitých situacích. Když si oblečení rozložíte, zjistíte, zda je vše v pořádku (uvolněné nitky, dírky, skvrny atd.). Tento rituál vám pomůže získat lepší sebevědomí, protože si budete moci představit, jak následující den budete vypadat. [1]
  2. 2
    Trénujte si chůzi. Snažte se chodit alespoň 30 minut denně třikrát týdně, abyste zlepšili svoji chůzi. Při tréninku chůze si dávejte pozor na to, abyste byli vzpřímení, abyste měli paže podél těla a abyste dělali dlouhé a rychlé kroky. Toto cvičení vám posílí zdraví a zlepší vaši chůzi. [2]
  3. 3
    Naučte se silné pózy. Když budete stát s roztaženýma rukama a nohama, budete se cítit sebejistěji. Tento typ dominantního postoje vám také sníží hladinu kortizolu a zvýší hladinu testosteronu, což vám dodá ještě více sebevědomí. Stoupněte si před zrcadlo do prázdné místnosti a trénujte si tuto pozici alespoň několik minut před tím, než vyrazíte ven. [3]
  4. 4
    Zbavte se negativních myšlenek. Pokud jste nervózní, nesoustřeďte se na to, jinak budete zbytečně ještě více nervózní. Místo toho se zabavte tím, že se budete dívat na vtipné obrázky nebo videa na internetu, nebo zavoláte nějakému kamarádovi, který vás vždy dokáže rozesmát. [4]
  5. 5
    Mějte po ruce ústní vodu, abyste si mohli osvěžit dech. Mějte s sebou vždy malou lahvičku ústní vody, abyste se kdykoli mohli zbavit zapáchajícího dechu a osvěžili svůj úsměv. Tento malý rituál vám pomůže zbavit se obav z nepříjemného dechu nebo z kousků jídla usazených mezi zuby a umožní vám chodit sebejistěji. [5]
  6. 6
    Čtěte si zprávy, abyste měli témata k hovoru. Když budete mít přehled o aktuálním dění, posílí to vaše sebevědomí, protože budete mít mnoho témat, o kterých se můžete s lidmi bavit. Měli byste se ovšem vyhýbat příliš depresivním tématům, nebo politickým debatám. Držte se lehčích témat, která budou pro ostatní lidi zajímavá. [6]
    Advertisement

Metoda 2 z 3:
Jak vejít do místnosti
Editovat

  1. 1
    Když budete vcházet do místnosti, usmívejte se a nepřestávejte se usmívat ani když vejdete. Úsměvem dáte najevo, že jste sebejistí a přátelští. Nemusíte mít na tváři neustále široký úsměv – stačí jen příjemný výraz. Nenuťte se do úsměvu, ale raději se tvařte přirozeně a mile. [7]
  2. 2
    Stůjte rovně. Když se budete hrbit, projevíte tím nedostatek sebevědomí. Snažte se raději chodit rovně a působit sebejistě. Při chůzi mějte zatažená ramena a mírně zvedněte bradu. Můžete si do každé ruky vzít tužku a zatnout pěsti. Nechejte paže volně viset podél těla. Pokud tužky míří směrem k vám, znamená to, že máte shrbená ramena. Zatáhněte ramena dozadu tak, aby tužky mířily dopředu a všimněte si toho, jak by měla vypadat vaše ideální chůze. [8]
  3. 3
    Choďte rychle. Když budete chodit rychle, budete působit sebejistě a bude to vypadat, že jste zabraní do svých vlastních myšlenek. Pokud chcete chodit sebejistěji, měli byste chodit rychleji. Zkuste si to natrénovat například u nějaké své oblíbené rychlé písničky, abyste se naučili chodit dostatečně rychle. [9]
  4. 4
    Dělejte delší kroky. Když budete chodit tiše, budete působit vystrašeně a slabě, takže byste neměli našlapovat po špičkách. Když budete při chůzi dělat trochu hluk, projevíte tím sebevědomí. Dáte najevo, že chcete, aby vás lidé viděli, protože sami sobě důvěřujete. [10]
  5. 5
    Mějte paže podél těla. Když si budete překřižovat ruce před tělem, budete působit zranitelně, takže se tomu vyhýbejte. Paže byste měli mít volně podél těla a měli byste s nimi při chůzi mírně pohybovat. [11]
  6. 6
    Nechoďte příliš blízko za ostatními lidmi. Když se budete příliš držet ostatních lidí, dáte tím najevo, že jste slabí a potřebujete, aby vás někdo chránil. Když půjdete s někým, dejte si pozor na to, abyste šli kousek před ním, nebo alespoň vedle něj. [12]
    Advertisement

Metoda 3 z 3:
Jak si udržet sebejisté vystupování
Editovat

  1. 1
    Zdravte lidi při vstupu do místnosti. Dívejte se lidem do očí – jak těm, které znáte, tak cizím. Představujte se těm, které ještě neznáte, ale nejprve jim řekněte pouze své jméno. „Ahoj, já jsem _____ ____.“ Potom počkejte, až ten druhý začne mluvit. Když řeknete jen své jméno, budete působit sebejistěji a zajímavěji. [13][14]
  2. 2
    Při rozhovoru používejte ruce. Gestikulace vám zabrání v tom, abyste si dávali ruce do kapes, nebo se nervózně vrtěli. Těmito gesty dáte najevo, že jste nervózní, zatímco živá gestikulace má naprosto opačný účinek. Když budete používat při rozhovoru ruce, budete působit mnohem sebejistěji. [15]
  3. 3
    Vyberte si něco zajímavého, na co se budete moci zaměřit. Vyberte si něco, co máte v úrovni očí a dívejte se na to. Když budete nervózní, začněte se na tento předmět dívat, abyste se nemuseli dívat do země. [16]
  4. 4
    Dýchejte zhluboka. Když se budete cítit úzkostlivě a nepříjemně, zkuste se pětkrát zhluboka nadechnout. Hluboké dýchání vás zklidní, zlepší vám pozornost a umožní vám pokračovat. Pokud například musíte pronést nějaký projev nebo prezentaci, několikrát se před tím zhluboka nadechněte. [17]
  5. 5
    Klaďte otázky. Když se budete setkávat s novými lidmi, nejlepším je ptát se jich na spoustu otázek a pozorně jim naslouchat. Ptejte se na to, čím se lidí živí, zda se na večírku dobře baví, nebo na čem zrovna pracují, či odkud pocházejí. [18]
    Advertisement

TipyEditovat

  • Můžete si dát trochu heřmánkového čaje, který vás zklidní. Uvařte si bylinný čaj, pomalu ho vypijte a zklidněte se. Pomůže vám to působit a chodit sebejistěji. [19]
Advertisement

O tomto wikiHow

wikiHow je "wiki", což znamená, že na jednom článku se podílí více autorů. Na vytvoření tohoto článku se podílelo 9 lidí, někteří anonymně, aby jej v průběhu času vylepšili.

Pomohl vám tento článek?

Ano
Ne
Advertisement